اخبار استان ها

اقتصاد کشاورزی بزرگترین مزیت لرستان است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، ابوطالب شفقت امروز _سه‌شنبه هفدهم مهر_ در جشنواره روستاییان و عشایر لرستان که در تالار افلاک خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: لرستان ۳.۶ درصد بهره‌وری کشاورزی کشور را دارا است و ظرفیت افزایش این رقم تا پنج درصد دیگر وجود دارد و با تحقق آن می‌توان امنیت غذایی ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر را تأمین کرد.

وی افزود: بزرگترین مزیت لرستان اقتصاد کشاورزی آن است که استفاده از نیروهای متعهد و نخبه همسو با علم و فناوری لازم می‌تواند بخش مهمی از نیاز و امنیت غذایی کشور را تأمین کند.

استاندار لرستان ایجاد بازارچه‌های دائمی شهری و روستایی برای عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی و ایجاد بازارچه چند هکتاری در خرم‌آباد را از امورات قابل پیگیری توسط مدیران و دستگاه‌های متولی دانست و بر رسیدگی به این دو امر که در راستای توسعه استان مفید هستند، تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب نیروی انسانی و زیر ساختی کشاورزی در لرستان بیان کرد: با اقتصاد کشاورزی سهم اشتغال لرستان را می‌توان افزایش و چرخه‌های اقتصادی بسیاری را در سایه این پروژه شکل داد تا فعالیت‌های کشاورزی روستایی نیز متحول و نو شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا