اخبار استان ها

استان یزد روش‌های نوین تأمین مالی را جایگزین تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی می‌کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی امروز _سه‌شنبه هفدهم مهر_ در نشست خبری برگزاری نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: این رویداد اقتصادی در استان یزد با هدف ارائه و آشنایی با روش‌های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری استان و کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا راکد استان یزد برگزار می‌شود.

وی زیست بوم یزد را، صنعتی و معدنی دانست و افزود: مردم یزد از گذشته به مردمانی سخت‌کوش معروف، اثرگذار و آبادگر بودند، همچنین صداقت، درستی، امانت‌داری و سخت‌کوشی از برندهای قابل توجه مردم یزد است که این ثمرات ارزشمندی از نیاکان ماست که برای ما به میراث گذاشتند و حاصل آن وجود چندین هزار واحد صنعتی و تولیدی در این خطه از کویر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد با بیان اینکه اهمیت مسئله اقتصاد امروزه بر کسی پوشیده نیست، گفت: چرخ اقتصاد با فعالیت بنگاه‌های اقتصادی می‌چرخد و مهم‌ترین موضوع این بنگاه‌ها تأمین مالی، جذب سرمایه و نقدینگی برای فعالیت‌های اقتصادی در شأن استان یزد است.

شاه حسینی گفت: با توجه به زیست بوم استان یزد و تلاش و سخت‌کوشی مردم یزد برای حضور در عرصه کار و تولید تأمین مالی پروژه‌های بزرگ یکی از چالش‌های مهم اقتصادی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تأمین مالی پروژه‌ها نیز از طریق دریافت تسهیلات بانکی یا جذب سرمایه انجام می‌شود، اما در شرایط حال حاضر برای کنترل تورم در کشور سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی سبب شده است تسهیلات کمتر اعطا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد ادامه داد: بنابراین در مجموع استان تصمیم بر این شد که روش دیگر یعنی تأمین مالی از طریق جلب سرمایه‌ها و مشارکت‌های مردمی انجام شود و روش‌های نوین تأمین مالی در مجموعه‌های اقتصادی پیش رود.

شاه حسینی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه گذاری یزد کلید خورد تا با مشارکت ۸۰ مجموعه از ۳۶ شرکت و قریب به ۱۳۰ میهمان از خارج استان اقدام مؤثری برای کمک به بنگاه‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی در استان یزد رخ دهد.

استان یزد روش‌های نوین تأمین مالی را جایگزین تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی می‌کند

استان یزد ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری خالی و بی‌نام دارد

مرتضی محمودی، مدیر کل اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به الگوها و تعریف‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اظهار کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های استان یزد پس از اجرای سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی با توجه به فراوانی پروژه‌های نیمه تمام تأمین مالی طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ یزد به گونه‌ای است که تلاش و کارآفرینی از قداست بالایی برخوردار است گفت: تعداد درخواست‌های بالا در راستای کسب مجوز کار و کارآفرینی در استان این امر را تأیید می‌کند.

مدیر کل اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری یزد گفت: ۲۰۰۰ واحد نیمه تمام در استان یزد از جنس صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در یزد به دلیل عدم تأمین مالی از طریق بانک‌ها با مشکل مواجه شدند.

استان یزد روش‌های نوین تأمین مالی را جایگزین تسهیلات بانکی برای بنگاه‌های اقتصادی می‌کند

محمودی تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی در دستور کار قرار گرفت تا وابستگی مالی استان به تسهیلات بانکی از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یابد و به مرور روش‌های نوین تأمین مالی جایگزین برای تسهیلات شوند.

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کار و سرمایه‌گذاری در استان یزد همچون گذشته ادامه داد: هدف ما از نمایشگاه تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در استان فرهنگ سازی بازارهای مالی جدید برای عموم مردم بوده است تا اشخاص با سرمایه‌های خرد نیز بتوانند وارد بازار سرمایه گذاری شوند و در گام بعدی سرمایه گذاران بزرگ وارد پروژه‌های بزرگ اقتصادی شوند.

مدیر کل اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری یزد با اشاره به اهمیت توسعه بازار جذب سرمایه گفت: مشوق ما برای این امر اعطای تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰ میلیون تومان ویژه افرادی است که بتوانند نمایندگی یکی از کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را در استان ایجاد راه‌اندازی کند.

محمودی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد را به سایر فعالین اقتصادی در سطح کشور معرفی کرده و ارائه می‌کند تا برای سرمایه‌گذاری وارد استان یزد شوند، در حال حاضر ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری خالی و مجوزهای بی‌نام در استان وجود دارد که امیدواریم در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران معرفی و فعال شوند.

محمدرضا علومی، مدیر عامل شرکت راهکار تجارت پویا سورنا و مسئول هماهنگی برگزاری این نمایشگاه نوین در یزد نیز در این نشست هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه و آشنایی مردم و سرمایه‌گذاران با روش‌های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری استان، کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا راکد استان عنوان کرد.

وی گفت: شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، سکوهای تأمین مالی جمعی و سایر نهادهای کلیدی تأمین مالی و سرمایه گذاری، دستگاه‌های دولتی، هلدینگ‌های بزرگ و معتبر و با سابقه حضور دارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا