اخبار استان ها

برای رفع کمبودهای مدارس خوزستان سالانه ۴۰۰۰ میلیارد نیاز داریم

محمد سعیدی‌پور در گفتگویی در خوزستان اظهار کرد: وظیفه اصلی نوسازی مدارس خوزستان تأمین تجهیزات و امکانات برای پروژه‌های تحویلی است، اما علاوه بر این به مدارسی که با کمبود امکانات مواجه هستند به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار توجه می‌شود.

وی افزود: در این راستا قبل از مهر بازدیدهای سرزده به مدارس به ویژه مدارس حاشیه اهواز و شهرهای دیگر داشتیم، این بازدیدها همچنان ادامه دارد، در این بازدیدها با کمبودها و امکاناتی مواجه شدیم که بخشی از این کمبودها به دلیل عدم مراقبت صحیح از لوازم و تجهیزاتی است که در واقع جزئی از بیت‌المال محسوب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در خوزستان بیش از ۵۲۰۰ فضای آموزشی، بیش از ۳۲ هزار کلاس درس و ۹۳۲ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی داریم که تأمین همه امکانات مورد نیاز، نیازمند توجه ویژه در بحث تخصیص اعتبارات ملی و استانی، کمک خیرین مدرسه ساز و جذب اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و نهادهای کلان استان است.

سعیدی‌پور اضافه کرد: در خوزستان باید حداقل سالانه ۳ هزار کولر، ۳۰ هزار میز و نیمکت تأمین و توزیع و هوشمند سازی ۵۰۰ کلاس انجام شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات سال مالی ۱۴۰۲ اداره کل نوسازی خوزستان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد بوده است که برای جبران کمبودهای تجهیزات، ساخت و توسعه فضای آموزشی سالانه به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در برنامه هفتم توسعه به ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا علاوه بر تأمین امکانات مورد نیاز، عقب ماندگی در حوزه‌های مختلف جبران شود.

سعیدی‌پور با تاکید بر لزوم مراقبت از تجهیزات مدارس افزود: بحث نگهداری و مراقبت از وسایل یکی از هشدارهایی است که باید در خوزستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا