اخبار استان ها

گردهمایی دوست داران زنده رود در همایش«زنده باد زاینده رود از سراب تا پایاب»

مهدی عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با گرامیداشت ۱۸ مهرماه روز ملی نکوداشت زاینده رود اظهار کرد: دبیرخانه فرهنگی زاینده رود یک زیر مجموعه به نام رصدخانه زاینده رود را ایجاد کرده است که تمام خبرها، گزارش‌ها، پیام‌ها و… را در شبکه‌های اجتماعی- داخلی و خارجی- اعم از مجازی و غیر مجازی را با موضوع زاینده رود، فرونشست  و انتقال آب و… را رصد می‌کند.

وی افزود: متاسفانه آنچه از  پایش این رصد به ثبت رسیده است، نشان می دهد برآیند خوبی در زمینه مطالبه‌گری در حوزه آب،  زاینده رود، فرونشست و… وجود نداشته است.

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده رود بیان کرد: به طور مثال در طول یک هفته در اصفهان فقط دو نفر در ارتباط با زاینده رود مطالبه گری داشتند اما در مقابل آن برخی استان‌ها، برای طرحهایی مانند ماندگان که ارتباطی با استان آنها نیز نداشته است، مطالبه گری کرده و بازخورد گرفته‌اند اما استان اصفهان منفعل‌تر از دیگر استانها بوده است.

وی اضاف کرد: این دبیرخانه از سازمان‌های مردم نهاد و تمام فعالان محیط زیست و دغدغه مندان درخواست دارد که چنانچه برنامه، طرح و راهکار برای زاینده رود داردند برای حمایت و پشتیبانی به دبیرخانه ارائه کنند و همچنین پذیرای گفتمان احیای زاینده رود به عنوان طرح ملی هستیم.

عسگری تاکید کرد:  امیدواریم  یک مطالبه‌گری دقیق و هدفمند در این راستا محقق شود و از نمایندگان مجلس یا مدیران شهری واستانی حمایت انجام پذیرد تا آنچه استحقاق زاینده رود و اصفهان است را شاهد باشبم. 

یک صدا برای جریان دایمی زاینده رود

وی افزود: دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در طی هفته‌های آتی جلساتی را با صاحبان اصناف،  رسانه‌ها و محیط زیست دارد تا به اهداف اصلی خود در زمینه مطالبه‌گری برسد و فریاد یک صدا برای جریان دائمی زاینده رود داشته باشیم. 

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده رود تصریح کرد: فردا به مناسبت روز نکوداشت زاینده رود همایشی در خانه کرامت به میزبانی شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار می‌شود که دبیرخانه به عنوان حامی و پشتیبان در این برنامه شرکت می‌کند و همچنین قرار است در برنامه‌های آتی جشنواره ملی عکس زاینده رود برگزار و دوره خبر نویسی در جوار زاینده رود اجرا شود.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا