اخبار استان ها

فعالیت ۲۰ شعبه دادگاه صلح در لرستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، حمیدرضا بوالحسنی امروز _ چهارشنبه هجدهم مهر _ در آئین افتتاح دادگاه‌های صلح شهرستان خرم آباد در سالن اجتماعات دادگستری اظهار کرد: جهت تشکیل دادگاه‌های صلح در لرستان ۷۸ شعبه، ۷۸ قاضی و ۲۳۴ کارمند اعلام نیاز کردیم که در نهایت ۴۹ شعبه مصوب و سهم خرم‌آباد ۱۵ شعبه شد.

وی با اشاره به اینکه برای خرم‌آباد تاکنون هشت دادگاه صلح فعال شده است، افزود: در حال حاضر ۲۰ شعبه فعال دادگاه صلح در لرستان وجود دارد که حدود دو هزار پرونده تاکنون به دادگاه‌های صلح ارجاع داده شده و ابلاغ ۴۰ قاضی صادر شده و برای پنج نفر دیگر نیز در حال صدور است.

دبیر کمیته اجرای قانون حل اختلاف بیان کرد: نخستین دادگاه صلح در شهرستان پلدختر افتتاح و به ترتیب شاهد شروع به کار دادگاه صلح در شهرستان‌های سلسله، دلفان، چگنی، دورود، کوهدشت، بروجرد و امروز نیز خرم‌آباد هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون در هشت شهرستان دادگاه صلح تشکیل شده و لرستان از استان‌های برتر کشور در خصوص تشکیل دادگاه‌های صلح است.

بوالحسنی گفت: دادگاه صلح تقریباً هم‌ردیف دادگاه‌های عمومی است و هیچ خللی به فعالیت شوراهای حل اختلاف وارد نمی‌کند، بلکه جایگاه اولیه آنها را محکم کرده و به فلسفه اصلی تشکیل خود که همان صلح و سازش است، باز می‌گردد.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار نفر در شوراهای حل اختلاف استان افزود: در قانون جدید بنا است حدود ۱۰ هزار نفر از مجموع نیروهای شوراهای حل اختلاف ظرف مدت پنج سال از طریق آزمون سراسری استخدام دادگستری شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا