اخبار استان ها

کشاورزان با رعایت الگوی کشت مورد حمایت دولت هستند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _چهارشنبه هجدهم مهر_ در جمع خبرنگاران در خصوص رعایت الگوی کشت در استان با توجه به منابع محدود آب‌وخاک و مزایای بی‌شمار این طرح، اظهار کرد: الگوی کشت قبل از سال زراعی گذشته طبق مصوبه مجلس، متناسب با نیاز کشور در تأمین امنیت غذایی با توجه به شرایط هر منطقه، برش استانی پیدا کرده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تأمین، تهیه و تدارک نیاز غذایی کشور با حفظ منابع پایه را در قالب هدف اجرای طرح الگوی کشت عنوان کرد و افزود: باید نسل‌های آینده هم از منابع پایه استفاده کنند، لذا باید تولید موردنیاز حال حاضر مدیریت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا بر اساس برش استانی ابلاغی متناسب با شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، میزان کشت کشاورزان هر منطقه مشخص شده و در اختیار دهستان‌های استان قرار گرفته است.

چاله‌چاله حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی (بذر، سموم و کود) و سایر دستگاه‌های خدمات رسان را صرفاً مختص کشاورزانی دانست که الگوی کشت را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: رعایت الگوی کشت محصولات اساسی و راهبُردی، کشاورزان در زمان برداشت محصول، با مشکل بازار محصولات مواجهه نمی‌کند چون بر اساس قیمت تضمینی اعلام شده، محصول خود را به دولت تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: مدیریت کشت به‌ویژه در محصولات پرآب بر متناسب با نیاز استان پیش‌بینی شده و سهمیه هر مرکز در اختیار دهستان‌ها قرار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به کشاورزان استان توصیه کرد، ارتباط دوسویه با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و دهستان‌های داشته باشند تا در قالب پهنه‌های تعریف شده کشت صورت گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا