اخبار استان ها

کسب گواهی مهارت توسط بیش از ۷۵ درصد زندانیان ایلامی

جمشید اسکندری امروز _پنجشنبه نوزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی ایلام به منظور کسب حرفه توسط زندانیان در رشته‌های مختلف با تدریس مربیان مجرب در حال آموزش زندانیان است.

وی افزود: در این مرکز دوره‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌هایی از جمله برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب‌بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی و… آموزش داده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز دوره‌های مختلف حرفه‌آموزی برای زندانیان زیر نظر و تعلیم مربیان مجرب برگزار شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: زندانیان بعد از کسب مهارت در پایان حبس خود می‌توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می‌شود، برای خود شغل ایجاد کرده و کسب درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ۳۳ درصد از زندانیان استان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شغل ایجاد شده که با کسب درآمد و دریافت حقوق ماهیانه، حامی خانواده‌های خود هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا