اخبار استان ها

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی مراکز پژوهشی شوراهای کلان شهرها در شیراز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، امیر سجاد عابدی در دومین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای کلان شهرهای کشور با اشاره به عناوین شیراز به عنوان شهر سومین حرم اهل بیت (ع)، پایتخت فرهنگی و محیط زیست آسیا اظهار کرد: شیراز در روز گذشته میزبان دومین گردهمایی رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای کلان شهرهای کشور بود و در این نشست مهم، تصمیمات راهبردی برای ارتقای سطح پژوهش‌های شهری و بهبود عملکرد شوراها اتخاذ شد.

وی با اشاره به اهمیت این گردهمایی، افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست، تصمیم بر تشکیل دبیرخانه دائمی مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این دبیرخانه با ایجاد یک سامانه یکپارچه مطالعات شهری، به اشتراک‌گذاری تجربیات و کاهش هزینه‌های پژوهشی شهرهای بزرگ کمک شایانی خواهد کرد.

عابدی همچنین به برخی دیگر از محورهای مهم این همایش اشاره و خاطر نشان کرد: انتقال تجربیات در حوزه اساسنامه‌های مصوب مراکز پژوهشی، ارائه راهکارهای علمی برای افزایش نقش‌آفرینی مراکز پژوهشی در بهبود عملکرد مدیریت شهری و سیاست‌گذاری شوراها و پیگیری فعال‌سازی پورتال جامع مطالعات مدیریت ایران از دیگر دستاوردهای این نشست است.

وی تاکید کرد: با تشکیل این دبیرخانه، انتظار می‌رود شاهد ارتقای سطح پژوهش‌های شهری، بهبود تصمیم‌گیری‌ها در شوراهای کلانشهرها و در نهایت افزایش کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا