اخبار استان ها

کاشت درخت در ۴۴ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت، عصر امروز_ جمعه، بیستم مهر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۲.۶ میلیون مترمکعب سازه آبخیزداری در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده که اجرای این سازه‌ها باعث ذخیره سالیانه ۴۰ میلیون مترمکعب مهار سیلاب و کنترل ۱.۲ میلیون مترمکعب فرسایش خاک در استان شده‌است.

وی افزود: از دهه ۷۰ تاکنون ۱۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان با انجام برنامه‌هایی مانند عملیات بیولوژیک و مکانیکی در برابر بلایای طبیعی ایمن‌سازی شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ۴۴ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به صورت دست کاشت، جنگل‌کاری شده است. گفت: این درختان که بیشتر از گونه بادام هستند.

وی تصریح کرد: کاشت درخت در مراتع و جنگل‌ها افزون بر ایجاد زمینه پیشگیری از خسارت‌های ناشی از باران‌های سیل‌آسا به بهبود معیشت جوامع محلی از طریق جمع‌آوری محصول و همچنین لطافت هوای مناطق گرمسیری کمک کرده‌است.

جاویدبخت خاطرنشان کرد: در این مدت عملیات اجرایی «کنتور فارو» برای حفظ رطوبت خاک و ذخیره نزولات آسمانی در یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع استان انجام شده‌است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا