اخبار استان ها

انجام ۳۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی مراکز تفریحی در چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال‌وبختیاری، مهدی پژوهش امروز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: سازمان استاندارد به دنبال هدایت مردم به سمت خرید کالای داخلی با کیفیت بالا و جلب اطمینان آن‌ها است، در این سازمان تلاش می‌شود این تصور که تنها کالاهای خارجی دارای اطمینان هستند از ذهن مردم پاک شود و در مقابل اطمینان مردم نسبت به کالاهای داخلی جلب شود.

وی با بیان این‌که استاندارد، پلی بین مصرف کننده و تولیدکننده است. افزود: در دولت شهید رئیسی گام‌های اساسی در جهت جهانی شدن استاندارد ایران برداشته شد، به طوری نشان استاندارد ایران در کشورهای اوراسیا مورد قبول است و این یعنی استانداردهای ما در دنیا مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال‌وبختیاری افزود: در دو سال گذشته وظایف بسیار زیادی مانند تأیید آسانسور دستگاه‌های دولتی، تجهیزات پارک‌ها، اندازه‌شناسی و خالص فروشی برعهده اداره‌کل استاندارد قرار داشت که خوشبختانه امروز در شهرستان‌های شهرکرد، خالص‌فروشی در شیرینی فروشی‌ها به طور کامل اجرا شده و در شهرستان‌های بروجن و فرخشهر نیز در حال اجرا است.

پژوهش ادامه داد: اگر واحدی مشمول استاندارد اجباری باشد ولی استانداردها را در جهت کیفیت کالا رعایت نکند، به کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود، به طوری‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه جلسه برگزار و ۱۴ مورد پرونده بررسی شده است که از این تعداد ۱۲ پرونده با جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی در حوزه صنایع غذایی، یک پرونده با جریمه ۹۰۰ میلیارد ریالی در حوزه صنعت ساختمان و یک پرونده مربوط به مکانیک و فلز شناسی بوده که جریمه این واحد تذکر و اخطار بوده است، همچنین تمام جرایم نقدی به خزانه دولت واریز می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری حدود ۳۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی، مراکز تفریحی در استان صورت گرفته که حدود شش مجموعه به دلیل توجه نکردن به تذکرات در راستای استانداردسازی به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: بروز بودن اطلاعات در سازمان استاندارد موجب می‌شود، تا در صادرات و واردات کالا مشکلی به‌وجود نیاید، از این رو از کارشناسان. با تجربه، تحصیل کرده و با علم روز کالا به کار گرفته شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا