اخبار استان ها

یک هزار و ۱۳۹ مصوبه سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، نادر نورایی امروز – شنبه بیست و یکم مهر – در جمع خبرنگاران و در آستانه سالگرد سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر، اظهار کرد: از یک هزار و ۱۹۳ طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، یک هزار و ۱۳۹ طرح اجرایی شده است.

وی ادامه داد: حاصل این سفر و مصوبات یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار بوده که تخصیص‌یافته و بیش از ۱۵۰ درصد از نظر ریالی تحقق‌یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها برای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و همچنین ساماندهی آب‌شوران به استان کرمانشاه با تخصیص ۱۰۰ درصد به‌صورت نقد به استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های خوب سفر مقام معظم رهبری به طرح گرمسیری اشاره کرد و افزود: در قالب طرح گرمسیری بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تبدیل به آبی شدند.

نورایی با اشاره به بهره‌برداری از سد داریان، زاگرس و تنگه حمام، تصریح کرد: چندین هکتار از اراضی دیم پایین‌دست این سدهای تبدیل به آبی شدند و اشتغال خوبی هم در پی داشته است.

وی بی و اتانول را از دیگر طرح‌های مهم سفر مقام معظم رهبری به استان دانست و یادآور شد: در ادامه سفر معظم له، اخیر در مصوبه هیئت وزیران، ۲۰۰ میلیون دلار مصوب و قرار است به‌زودی ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از پیگیری برای اجرای طرح‌های باقی‌مانده سفر مقام معظم رهبری به استان سخن گفت و افزود: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران رتبه بیکاری استان کرمانشاه به سوم تنزل پیدا کرد.

گفتنی است، مردم شریف استان طعم شیرین تحقق بسیاری از مصوبات سفر رهبر انقلاب را همچون سامانه بزرگ گرمسیری، کارخانه خودروسازی، راه آهن و… را چشیده‌اند و بی شک کرمانشاه همچنان از مواهب این سفر ارزشمند متنعم خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا