اخبار استان ها

متولیان مساجد با هم افزایی بین اهالی محله جایگاه مسجد را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، علی محمدی کیا امشب –شنبه-بیست و یکم مهر- در گردهمایی هیأت امنا، روحانیون و خادمین مساجد تیران و کرون در محل دفتر امام جمعه این شهرستان اظهارکرد: مسجد محوری در هر منطقه نشان از پویایی و احیا کارکرد این مرکز دینی در آن محله است.

وی افزود: متولیان مساجد باید با هم افزایی بین اهالی محله و نهادهای فرهنگی و اجتماعی جایگاه مسجد را تقویت کنند و زمینه حضور آحاد مردم را فراهم کرده و با فرصت دهی به جوانان و نوجوانان، نقش این قشر را فعال کنند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به نقش باورهای دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح‌کرد: مساجد مهمترین مراکز فرهنگی و دینی برای تقویت این باورهای دینی و اعتقادی هستند که با تقویت این نهادهای مردمی، به کاهش نگرانی‌های اجتماعی کمک کرد.

محمدی کیا ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری از جمله نهادهای مردمی برای جذب نسل جدید به مساجد هستند که این نهادهای عمومی نیازمند حمایت متولیان مسجد و خیرین بوده تا برنامه‌های خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه نسل جدید اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این اطلاعات غلط بوده و توطئه دشمن در آن همراه است که با ارائه مطالب مفید و مورد نیاز جامعه امکان شبه زدایی فراهم است.

فرماندار تیران و کرون اذعان داشت: اگر محتوای خوب تولید و عرضه نشود آنگاه مسیر غلط دشمن برای نسل جدید هموار شده و توطئه آنان در جنگ ترکیبی به ثمر رسیده و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند و آنان را دچار انحراف و شکست می‌کند.

محمدی‌کیا شناخت واقعیت‌ها را برای عرضه مطالب مناسب مهم خواند و یادآورشد: متولیان مسجد و نهادهای فرهنگی نسبت به جامعه، نیازها و دغدغه‌ها مطالعه و تحقق کنند و متناسب با این شرایط خدمت کنند.

وی با بیان اینکه تقویت رابطه خانواده‌ها و مدارس با مساجد را مهم دانست و گفت: زمینه این همکاری با محوریت کانون‌های مساجد و روحانیون فراهم شود و آموزش‌های اعتقادی، اجتماعی و عمومی گسترش پیدا کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا