اخبار استان ها

شهرداری زمینه اجرای «سوئیت‌ سمفونی» قزوین را مهیا کند

قاسم اللهیاری در گفتگویی در قزوین با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری و حوزه هنری قزوین مبنی بر مشارکت و همکاری در اجرای برنامه فاخر سوئیت سمفونی قزوین اظهار کرد: اجرای گروه سوئیت سمفونی برای نخستین مرتبه در استان با تفاهم‌نامه همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و حوزه هنری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: لازم است تا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نسبت به اجرای بندهای تفاهم‌نامه شهرداری و حوزه هنری برای اجرای سوئیت سمفونی قزوین اقدام کند و باید شرایط تمرین برای هنرمندان ارکستر سمفونی فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرداری برای اجرای سوئیت سمفونی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای تمرین هنرمندان سالن‌های آمفی‌تئاتر دانشگاه علمی_کاربردی شهرداری، تئاتر شهر و سالن سازمان فرهنگی ورزشی با رعایت الزامات قانونی در اختیار قرار گیرد.

اللهیاری با اشاره به نبود سالن استاندارد موسیقی در قزوین تصریح کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های شورا بود و به همین خاطر در بودجه امسال برای ساخت سالن آمفی‌تئاتر سه هزارنفری ردیفی تعیین شد تا کار مطالعات و طراحی آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خلق سوئیت سمفونی برای قزوین یک اثر فاخری است و هرکسی که بتواند به نوعی پرچم قزوین را بالا ببرد، تحسین برانگیز است، ادامه داد: کمیسیون فرهنگی علت اجرایی نشدن تفاهم‌نامه با حوزه هنری برای اجرای سوئیت‌سمفونی را پیگیری می‌کند و انتظار داریم موانع و مشکلات اجرای سوئیت سمفونی قزوین رفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: قزوین بعد از تهران و خرمشهر سومین شهری است که سوئیت‌سمفونی در آن تولید شده و تولید و اجرای آن کار پیچیده و سختی است و به ارکستر بزرگ نیاز دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا