اخبار استان ها

استقرار ۱۱ ایستگاه لرزه‌نگاری در ارتفاعات خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در جریان بازدید استاندار از سایت رادیویی مرکز لرزه‌نگاری خراسان جنوبی در ارتفاعات باقران بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این بازدید، گزارشی از اقدامات انجام شده در این سایت و تجهیزات فنی مستقر در مرکز لرزه‌نگاری ارائه شد.

وی با اشاره به ۱۱ ایستگاه لرزه‌نگاری مستقر در ارتفاعات خراسان‌جنوبی ادامه داد: با توجه به زلزله‌خیزی استان و سابقه بروز زلزله‌های بزرگ، ۱۱ ایستگاه پایش و رصد زلزله در ارتفاعات خراسان جنوبی نصب و راه‌اندازی شده است که کل استان را پوشش می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن دو مرکز لرزه‌نگاری در شهرهای بیرجند و طبس، تصریح کرد: داده‌های ایستگاه‌های مستقر در مناطق مختلف استان به مرکز لرزه‌نگاری بیرجند ارسال می‌شود تا در این مرکز مورد پایش و تحلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات ارائه شده در سه نوبت کاری دریافت و رصد شده و به مدیریت بحران استانداری ارسال می‌شوند، گفت: در این مرکز، تخمین داده‌های تجمیعی با هدف پیش‌بینی لرزه‌ها و روند وقوع زلزله در استان هم صورت می‌گیرد.

آخوندی تأکید کرد: این اطلاعات به طرح‌های توسعه مناطق شهری و روستایی در دستگاه‌هایی همچون راه و شهر سازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کمک می‌کند.

وی افزود: به‌روز رسانی و تأمین تجهیزات تخصصی این مراکز برعهده مرکز ژئوفیزیک تهران است و نیازمندی‌های زیرساختی و پایه‌ای را نیز استانداری تأمین می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: از نیازهای سایت رادیویی مرکز لرزه‌نگاری استان در ارتفاعات باقران، خودروی کمک پ‌دار به منظور انجام بازدیدهای مستمر بود که در بازدید استاندار مطرح شده و در دستور کار قرار گرفت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا