اخبار استان ها

جهاد دانشگاهی در مباحث پژوهشی و تحقیقاتی کارنامه موفقی دارد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز _ دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در دیدار با کارکنان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تلفیق علم و جهاد است، بار معنوی و ارزشی و قداست دارد و به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی عرصه‌های گوناگونی به عنوان مأموریت برای رسیدن به اهداف دارد.

وی افزود: از اهداف این نهاد فعالیت‌های فرهنگی در درون دانشگاه‌ها است و باید تلاش کرد که تعامل در ایجاد فضای معنوی، ایمانی و جهادی در دانشگاه‌ها کمرنگ نشود و در سایه دیگر مأموریت‌های جهاد دانشگاهی قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید تلاش شود بعد معنوی و ارزشی جهاد دانشگاهی حفظ شود، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در مباحث پژوهشی و تحقیقاتی کارنامه موفقی دارد که با تأسیس پژوهشکده رویان تحول شگرفی در فعالیت‌های این نهاد به وجود آمد و حدود ۳۰ کار مهم در این پژوهشکده انجام شده که هر کدام از آنها یک انقلاب علمی است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ سال لرستان در ردیف اول تا سوم بیکاری در کشور قرار داشته، خاطر نشان کرد: لازم است یک بسته خاص برای از بین‌بردن بیکاری در لرستان که یک استان پر ظرفیت است اما در بن بست قرار گرفته، تعریف شود.

شاهرخی افزود: نخبگانی در جهاد دانشگاهی حضور دارند که می‌توانند لرستان را یاری کنند تا از این بن‌بست خارج شود و این ظرفیت را در جهاد دانشگاهی می‌بینیم که بتواند به لرستان کمک کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا