اخبار استان ها

مراسم بزرگداشت «پنجمین شهید محراب» در تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، مراسم بزرگداشت پنجمین شهید محراب، آیت‌الله اشرفی اصفهانی یکشنبه بیست‌ونهم مهر ساعت ۰۰: ۱۰ صبح در سالن شهید غنی‌پور شهرداری منطقه ۱۰ تهران در خیابان قزوین برگزار می‌شود.

آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ در اصفهان متولد شد؛ ایشان تحصیلات مقدماتی را در سده آغاز کرد و برای ادامه تحصیل از دوازده‌سالگی به اصفهان رفت.

ایشان از علمای مجاهد شیعه و نماینده آیت‌الله بروجردی و امام خمینی در استان کرمانشاه و امام‌جمعه آن شهر بود؛ وی در اصفهان و قم تحصیل‌کرده و از اساتیدی همچون شیخ عبدالکریم حائری، سید محمدمهدی درچه‌ای، سید محمد نجف‌آبادی، سید محمدتقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت، آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و دیگران بهره برد.

او به حکم امام خمینی امامت جمعه کرمانشاه را عهده‌دار بود و سرانجام هم در محراب نمازجمعه به دست منافقین به شهادت رسید و به یکی از شهدای محراب در ایران مشهور است؛ از فعالیت‌های ایشان در کرمانشاه ایجاد وحدت بین شیعیان و اهل‌سنت بود.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی به‌عنوان یک روحانی مبارز، در جریان مبارزات علیه رژیم پهلوی فعالیت‌های چشمگیری داشت؛ ایشان در نهایت در ۲۳ مهر ۱۳۶۱ در محراب جمعه به دست منافقین به شهادت رسید و بنابر وصیت او در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

پس از شهادت این عالم مجاهد، امام خمینی (ره) که یار وفادار و مجاهد راه اسلام را از دست داده و داغدار شده بود، در پیام مهمی به مناسبت شهادت این شهید محراب، نوشت:

«چه سعادتمندند آنان که عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین بگذرانند و در آخر عمر فانی به فیض عظیمی که دلباختگان به لقاءالله آرزو می‌کنند، نائل آیند؛ شهید عزیز محراب این جمعه ما از آن شخصیت‌هایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والامقام بوده و هستم.

این وجوه پر برکت متعهد را قریب شصت سال است می‌شناختم. مرحوم شهید بزرگوار حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌آقا عطاالله اشرفی را در این مدت طولانی به صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی از هواهای نفسانی و تارک هوی و مطیع امر مولا و جامع علم مفید و عمل صالح می‌شناسم و درعین‌حال مجاهد و متعهد و قوی النفس بود.

خداوند او را در زمره شهدای کربلا قرار دهد و لعنت و نفرین خود را بر قاتلان چنین مردانی نثار فرماید».

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا