اخبار استان ها

کشف ۷۴۲ فقره سرقت در لرستان/ ۷۵ باند سرقت شناسایی و متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، عبدالرضا رخشان امروز _ سه‌شنبه بیست‌وسوم مهر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات پلیس آگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: ۹۷ درصد جرایم در کل کشور مربوط به سرقت و جرایم جنایی تنها دو درصد جرایم را شامل می‌شود و یک درصد از کل جرایم خرد کشور مربوط به استان و جرایم خشن در لرستان خوشبختانه کم‌رنگ است.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد سرقت‌های لرستان خرد هستند، افزود: با توجه به اینکه ضایعاتی‌ها خریدار سرقت‌های خرد هستند، به دلیل رعایت بهداشت، زیباسازی شهر و کاهش سرقت‌ها، ساماندهی و با الزام به دریافت پروانه کسب آنها را به خارج از شهر انتقال دادیم که تاکنون ۶۰ درصد از انتقال ضایعاتی‌ها انجام شده و قرار است تا پایان سال‌جاری این کار نهایی شود.

رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: در شش ماه ابتدایی سال‌جاری، سرقت ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و افزایش ۳۵ درصدی کشفیات را نیز در این مدت شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۵ باند سرقت شناسایی و متلاشی شده و در این راستا ۲۴۷ نفر سارق دستگیر و ۷۴۲ فقره سرقت کشف شده است.

رخشان با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی کلاهبرداری در لرستان افزود: از شهروندان درخواست داریم که پیامک‌های مربوط به معیشت و یارانه و موارد دیگر را باز نکنند.

وی با بیان اینکه کاهش شش درصدی قتل در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم، بیان کرد: ۱۰۰ درصد از مظنونان به قتل در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا