اخبار استان ها

اختصاص بودجه ۲ هزار میلیاردی برای خط‌کشی آزادراه قزوین_زنجان

جواد حق‌لطفی در گفتگویی در قزوین از اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای خط‌کشی آزادراه قزوین_زنجان خبر داد و اظهار کرد: با این میزان بودجه ۴۰ کیلومتر از آزادراه قزوین_زنجان در دو خط رفت و برگشت خط‌کشی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده حوادث و سوانح جاده‌ای استان قزوین در آزادراه قزوین-زنجان رخ می‌دهد، بنابراین در راستای اجرای طرح ملی کاهش آسیب‌های جاده‌ای و با مشارکت دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عملیات خط کشی آزادراه قزوین-زنجان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به نقش مهم خط‌کشی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و سوانح رانندگی گفت: یکی از موضوعاتی که نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات دارد، حرکت در یک لاین و عدم انحراف به لاین‌های مجاور است.

حق‌لطفی افزود: در مجموع با توجه به نقش مهم مواصلاتی آزادراه قزوین-زنجان در ایجاد ارتباط بین چندین استان کشور سازمان راهداری تمرکز ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای در این آزادراه دارد و در همین رابطه هم مصوبات زیادی در کمیته ملی طرح کاهش آسیب‌های جاده‌ای تصویب شده است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که برای ایمن‌سازی آزادراه یادشده از سوی پلیس راه مطرح شد، اصلاح شیب در نقاط حادثه‌خیز این آزادراه بوده که این عملیات هم به مرور در حال اجرا است و بدون تردید اولویت هزینه‌کرد عمرانی اداره‌کل راهداری کاستن از تعداد نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا