اخبار استان ها

ضرورت ثبت منطقه عملیاتی حاج عمران به نام لرستان در اردوهای راهیان نور کشوری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، سردار نعمت اله باقری امروز_ چهارشنبه بیست و پنجم مهر _در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور که در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ نفر که ۲۰۰ نفر از آنان خانواده‌های معظم شهدا بودند طی یک برنامه مفصل به منطقه عملیاتی حاج عمران اعزام شدند، اظهار کرد: لرستان در عملیات حاج عمران بیش از ۳۶۰ نفر از رزمندگان و جوانان خود را تقدیم انقلاب کرده پس باید این منطقه عملیاتی در اردوهای راهیان نور به عنوان یک برنامه کشوری به نام استان ثبت شود.

وی در رابطه با ۲ پروژه در دست اجرای راهیان نور لرستان افزود: اردوگاه بهشت که متعلق به دوران مقدس اخر سال گذشته نسبت به بازسازی و توسعه آن اقدام و ظرفیت آن به ۶۰۰ نفر افزایش یافت که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد که امید است یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

فرمانده سپاه لرستان گفت: نبود زیرساخت در مرکزیت استان خوزستان و فاصله زیاد آنها با یادمان‌های لرستان مشکلاتی را در ارسال غذا و تجهیرات مورد نیاز راهیان نور ایجاد کرده و باید مسافت زیادی را پیمود تا آنها را به اردوهای راهیان نور رساند.

وی تصریح کرد: یک اردوگاه با ظرفیت ۵۰۰ نفر در خرمشهر نیز در دست انجام و ۲ ماه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده که از ظرفیت خانوادگی نیز برخوردار است که با تکمیل آن مشکلاتی رفع می‌شود.

سردار باقری عنوان کرد: در تلاش هستیم نقشه راهی برای دانش آموزان تعریف شود تا از مسیری که حرکت می‌کنند تا به مقصد می‌رسند بتوانند با تولید محتواهای مناسب با دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا