اخبار استان ها

تردد تورهای زیارتی گامی در راستای توسعه گردشگری مذهبی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، داریوش فرمانی در دیدار با فتح الله حسینی نماینده مردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت.

وی افزود: سامان‌دهی محوطه تاریخی آنوبانی‌نی، به‌عنوان یک خواسته عمومی از جمله موضوعات مورد بحث بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن تکمیل و مرمت بنای تاریخی زیج منیژه و پیگیری اعتبارات لازم برای آن به اهمیت مرز خسروی برای رونق منطقه تأکید و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های نماینده شهرستان و سازمان حج و زیارت، امکان تردد تورهای زیارتی از این مرز در دست بررسی است و این گام می‌تواند به توسعه گردشگری مذهبی در منطقه کمک شایانی کند.

فرمانی اضافه کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تعامل با نمایندگان مجلس به‌عنوان راهبردی مهم در جهت توسعه استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی راه‌اندازی تورهای زیارتی از طریق مرز خسروی عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی تورهای مذهبی می‌تواند مزایای زیادی برای توسعه گردشگری مذهبی در منطقه کرمانشاه به همراه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این مسیر که از کوتاه‌ترین و ایمن‌ترین راه‌های دسترسی به عتبات عالیات در عراق است سبب می‌شود که زائران با سهولت بیشتری به اماکن مقدس دسترسی پیدا کنند.

فرمانی گفت: فعالیت مستمر مرز خسروی می‌تواند اقتصاد محلی را تقویت و فرصت‌های شغلی بیشتری در حوزه‌های خدماتی، حمل‌ونقل، و صنایع‌دستی فراهم کند تا به توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه بینجامد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا