اخبار استان ها

نماز رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان، رسول شیدایی امروز _جمعه بیست‌وهفتم مهر_ در نشست تخصصی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز که با حضور رؤسای شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان در شهر مقدس قم برگزار شد اظهار کرد: نماز رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است و چکیده‌ای از تربیت است؛ دوران کودکی و نوجوانی بهترین و طلایی‌ترین فرصت برای نهادینه کردن نماز در دانش‌آموزان است.

وی افزود: تحقیقات نشان داده که نماز به آرامش درونی فرد منجر می‌شود و نقش باز دارندگی اصلی را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: اکثر افرادی که در جامعه به آسیب‌های اجتماعی مبتلا هستند رابطه‌ی خوبی با نماز و معنویت ندارند، به همین خاطر دچار بی‌برنامگی و بی‌نظمی و فاصله گرفتن از ارزش‌های اجتماعی می‌شوند، که روی آوردن به نماز و ذکر خدا می‌تواند نسخه‌ای شفابخش برای این آسیب‌ها باشد.

شیدایی اضافه کرد: با اشاره به گنجاندن، زنگ نماز، در برنامه روزانه مدارس، یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش پرداختن به موضوع نماز است که این مهم باید جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با اشاره به سند تحول بنیادین، یک معلم خوب باید تمام نقش‌های معلمی خود را که تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است را ایفا کند، بنابراین معلم به عنوان الگوی اصلی دانش‌آموزان باید پیشتاز در اقامه نماز باشد.

وی افزود: از رؤسای مناطق، می‌خواهیم تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز را در متن برنامه رسمی و روزانه مدارس مناطق خود در تمامی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: از راهکارهای جذب دانش‌آموزان به نماز، ایفای نقش دانش‌آموزان برای برگزار نماز جماعت در مدارس است و باید با نقش‌آفرینی برای اقامه نماز توسط دانش‌آموزان در مدارس، انس دینی را ایجاد کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا