اخبار استان ها

طوفان‌الاقصی انزجار از اسرائیل را جهانی کرد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز _جمعه بیست‌وهفتم مهر_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره مناسبت‌های پیش روی این هفته اظهار کرد: شهید مصطفی خمینی امام راحل را در مسیر انقلاب اسلامی همراهی کردند، در سالروز شهادتش که یکم آبان است علو درجات درخواست داریم.

وی افزود: روز جهانی عصای سفید فرصتی برای تأکید بر برآورده‌شدن خواسته افرادی است که محدودیت‌هایی دارند، مانند اشتغال، ازدواج، مسکن، درمان، مناسب سازی محیط و بیمه افراد روشندل باید موردتوجه قرار بگیرند تا در انجام کارهای روزمره دچار مشکل نشوند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی در عزت و افتخارآفرینی ملت نقش بزرگی دارند، گفت: وقتی پرچم نظام جمهوری اسلامی به‌وسیله قهرمانان برافراشته می‌شود و نام شهدا و ملت نواخته می‌شود باعث غرور و افتخار است پس باید برای ارتقای ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی برنامه‌ریزی شود و درخواست قهرمانان موردتوجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: جوانان و نوجوانان باید برای پیشرفت استان راه‌حل‌های علمی و مبتنی بر اخلاق اسلامی ارائه کنند و از مسئولان استانی و ملی مطالبه‌گری داشته باشند.

شاهرخی تصریح کرد: منابع مالی در لرستان برای تحول همراه با جهش در استان کافی نیست و درست نیست که بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها از ظرفیت اقتصادی، آب و زمین استان استفاده کنند اما حساب‌های آن‌ها در خارج استان باشد.

وی گفت: ۳ بانک دولتی وام ازدواج را در استان پرداخت می‌کنند، ۱۰ تا ۳۰ درصد منابع بانکی سه بانک دولتی به وام ازدواج اختصاص دارد و در ۹ بانک خصوصی این رقم به کمتر از یک درصد می‌رسد که قابل‌قبول نیست و باید اصلاح شود، چراکه هفت هزار و۴۶ وام ازدواج در لرستان پرداخت و ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر در نوبت هستند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در حالی سهم ارزش‌افزوده استان ۶۶ میلیارد تومان است که در استان دیگری این رقم ۲ هزار میلیارد تومان است، نمایندگان مجلس باید این موضوع را مطالبه کنند یا قانون اصلاح شود یا ردیف اعتباری بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت اقتصادی استان اختصاص یافته که این رقم برای استانی که نیازمند تحول همراه جهش است و در دو دهه اخیر رتبه اول تا سوم بیکاری را به خود اختصاص داده کم است، برای رفع مشکلات و افزایش اعتبارات مجریان استان و مجمع نمایندگان با هم همدل و هم رأی شوند.

شاهرخی تأکید کرد: با طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق یک و دو تنفر و انزجار از اسرائیل و پرچم فلسطین جهانی شد.

وی گفت: شیطان بزرگ همراه با هم‌پیمانان اروپایی به دنبال محو سرزمین فلسطین بودند و برای همه کشورهای اسلامی نقشه کشیده بود بودند.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: رژیم اشغالگر، آمریکا و حامیان اروپایی آن‌ها در اتفاقات اخیر در کودک‌کشی، نقض حقوق بشر، تخریب بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، منازل مسکونی و چادرهای آوارگان و کشتن پزشکان و کادر درمانی زشت‌ترین کارنامه را برای خود به‌جای گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان آگاه باشند که شیطان بزرگ با همه قوا به میدان آمده تا محور مقاومت را از درون تسلیم کند، اما اراده ملت مسلمان ایرانی و دیگر ملت‌ها از کوه‌ها هم استوارتر است.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: ممکن است رهبری از مقاومت گرفته شود، اما این راه مکتب و آئین نابودنشدنی است و صبح پیروزی فرا خواهد رسید.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا