اخبار استان ها

رتبه اول همدان در کشور برای کاهش تصادفات شهری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از همدان مهدی حیدری امروز _شنبه بیست و هشتم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صرف بودجه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: در جلسه کمیسیون فنی عمرانی حمل و نقل و ترافیک شورا، بر تکمیل احداث و بهره‌برداری پل‌های مکانیزه تاکید شد و انتظار می‌رود در مناطق چهارگانه در زمینه پل‌های عابر مکانیزه اقداماتی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: اقدام مدیریت منطقه ۱ شهرداری همدان در تلاش برای اورهال پل‌های عابر پیاده مکانیزه ارزشمند است و در حال حاضر ۵ پل عابر پیاده مکانیزه از مجموع ۶ پل مکانیزه در این منطقه اورهال و تجهیز و فعال شده است.

حیدری اضافه کرد: همچنین از عملکرد سازمان مهندسی شبکه شهرداری در زمینه آرام‌سازی تردد تشکر می‌کنیم و اما همدان در شهریور ماه سال جاری در کاهش تلفات جانی تصادفات و حوادث رانندگی رتبه اول کشور را اخذ کرد و در این زمینه زحمات مدیریت شهری جای تقدیر دارد چرا که علاوه بر زحمات پلیس راهور این امر نتیجه سیاست‌گذاری که شورا و اجرای آن توسط شهرداری بوده است و باید تلاش کرد این رتبه برتر را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در حوزه پشتیبانی و اجرایی تصمیمات نقش مؤثری دارد و شورای شهر همدان در سال ۱۴۰۲ برای جهت‌گیری کلی و کلان، بودجه را برای ساماندهی حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داد که نتایجی هم حاصل شد؛ هرچند به طور کامل ترافیک آرام‌سازی نشده است.

وی افزود: حرکت به سمت هوشمندسازی و کنترل نقاط حادثه خیز، ارزشمند است و همدان در حوزه کاهش تلفات در دو ماه به طور مستمر رتبه سوم و یک ماه اول شده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: صرف بودجه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و در ایجاد آرامش روحی و روانی همشهریان و نظم شهری بسیار مؤثر است.

حیدری اضافه کرد: به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری همدان اشاره کرد و همچنین نوسازی ۵۰ خودرو تاکسی اقدام ارزشمندی بود و لازم است بقیه تاکسی‌ها و ناوگان اتوبوسرانی نیز نوسازی شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا