اخبار استان ها

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان روستایی در قزوین

شهرام رحمانی در گفتگویی در قزوین از جذب و پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط تعاونی‌های روستایی به کشاورزان و تولیدکنندگان خرد خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات در قالب‌های تکلیفی و غیرتکلیفی در طول یک سال اخیر جذب شده و در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان خرد روستایی قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان تعاون روستایی فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه بخش اقتصادی و کشاورزی استان قزوین است و به همین دلیل تأمین امکانات و تسهیلات مناسب برای خرید محصولات باغی، دامی و زراعی مازاد بر نیاز کشاورزان در اولویت کاری ما قرار دارد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا را ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته، ۲۰ هزار لیتر سموم شیمیایی با قیمت مصوب میان کشاورزان از طریق شبکه تعاون روستایی توزیع شده است.

رحمانی با اشاره به ضرورت دریافت و تمدید پروانه فعالیت در نظام صنفی کشاورزی استان قزوین گفت: عضویت همه کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی امکان برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه کشاورزی را فراهم خواهد کرد و حمایت از حقوق صنفی شاغلان بخش کشاورزی در گرو عضویت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در نظام صنفی است.

وی ادامه داد: برای تحقق سیاست احیای تولید در روستاها ارائه این خدمات ضرورت دارد و اعتقاد داریم ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی می‌کند و آن‌ها را از رفت‌وآمدهای پرهزینه و زمان‌بر به شهرها دور نگه می‌دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا