اخبار استان ها

پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۹ مهر

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند، امروز_ یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد برای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این هشدار برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از پدیده‌های هواشناسی شامل رگبار باران، وزش باد شدید و موقت، گردوخاک و کاهش محسوس دما در برخی نقاط استان صادر شده‌است.

وی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی پدیده‌های جوی ذکر شده در مناطق مختلف استان شامل مناطق یاسوج، امامزاده جعفر، باشت، بویراحمد، چرام، دهدشت، دوگنبدان، لنده، سی سخت لیکک و مارگون پیش‌بینی شده‌است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال آب‌گرفتگی محلی در دامنه‌ها و ارتفاعات به صورت محدود، امکان خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، ریزش سنگ و رانش کوه از اثرات پیش‌بینی شده در پی ورود این سامانه به استان است.

وی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دمای هوای از حداقل و حداکثر اثرات این سامانه است، تصریح کرد: میزان کاهش دما بین پنج تا ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده‌است.

بهره‌مند از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین گردشگران خواست تا در مدت زمان فعالیت سامانه یاد شده از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری و درباره عبور از رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی افزود: خودداری از چرای دام در بستر رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از محلول‌ پاشی و سم‌ پاشی باغستان‌ها و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های دارای سقف از دیگر توصیه‌ها برای کاهش میزان خسارت‌های احتمالی پدیده‌های جوی چند روز آینده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا