اخبار استان ها

نام‌گذاری ۲ معبر اراک به نام شهدای مقاومت

سیدوحید میر نظامی در گفتگویی در مرکزی اظهار کرد: میدان حدفاصل تقاطع خیابان دانشگاه به سمت انتهای خانه‌سازی قنات و معبر سیدالشهدا به نام دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله به شورای شهر پیشنهاد شد.

وی افزود: همچنین معبر قبل از این میدان هم به نام شهدای جبهه مقاومت پیشنهاد شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: در شورای نامگذاری با رأی اکثریت مطلق اعضا دو معبر اراک به نام سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله و شهدای جبهه مقاومت پیشنهاد شد.

میرنظامی ادامه داد: راست‌گرد روی پل شهدای مدافع حرم در خیابان شریعتی به سمت خیابان میرزای شیرازی به نام وزیر خارجه شهید امیر عبداللهیان پیشنهاد شد و یکی از شعارهای شهرداری که در تابلو و تبلیغات بصری شهری مورد انتشار قرار گرفته مبحث انسان محور است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بحران‌های محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در شهرهای مدرن و و صنعتی وجود دارد در مواجهه با این بحران‌ها به ویژه بحران زیست‌محیطی و زیست‌پذیر کردن شهرهای صنعتی در راستای کاهش ترافیک و عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی، تئوری شهر انسان‌محور مطرح شده است.

میرنظامی گفت: در مدیریت شهری ابتدا انسان بدون تجهیزات و وسیله نقلیه باید مورد اولویت قرار گیرد، البته در وهله نخست باید شهر امنیت و آسایش روانی را برای شهروند عادی مهیا کند مانند توسعه پیاده راه‌ها به خصوص مراکزی که موجب کاهش ترافیک می‌شود.

وی افزود: پس از توسعه پیاده راه‌ها برای استفاده کنندگان وسایل نقلیه ترویج کننده سلامتی همچون دوچرخه مدنظر است و بعد از آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس مورد توجه قرار دارد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: در این تئوری مواردی که منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود، مدنظر قرار دارد و در گام آخر وسایل نقلیه شخصی است.

وی افزود: انسان حوری مورد نظر مدیریت شهری در این راستا قرار دارد و بحث‌های فلسفی و معرفت شناسی در این تئوری مطرح نیست و شهر انسان‌محور در حوزه معماری و شهرسازی و مدیریت شهری ملاک است و انسان‌محوری که در تقابل با خدامحوری است جایگاهی ندارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا