اخبار استان ها

رسیدگی به یک هزار پرونده در کمیسیون‌های تخلفات حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان

گروه استان‌ها- رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رسیدگی به ۱۱۴۹ پرونده تخلفات حمل‌ونقل جاده‌ای استان در کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ در ۶ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر در استان اصفهان در قالب کمیسیون ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات برگزار می‌شود. 

احمد صدری افزود: این تخلفات را ادارات تخصصی کالا، مسافر و ایمنی و ترافیک احصا می‌کنند و نامه اعلام تخلف به شرکت‌های حمل‌ونقل ارسال می‌شود و همچنین در دبیرخانه کمیسیون نیز این تخلفات مجددا بررسی شده تا اگر اشتباهی در احصای تخلف صورت گرفته ویا نقص مدارکی در پرونده باشد، برطرف شود. پس از آن با ثبت در سامانه شهباز در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد و از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه طی برگزاری ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ به ۱۱۹ پرونده از تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر در استان رسیدگی شده است.
وی تاکید کرد: تخلفات مربوط به رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کمیسیون ماده ۱۱ و تخلفات مرتبط با مالکین ناوگان عمومی حمل‌ونقل در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: برای رانندگانی که دارای تخلف حمل‌ونقلی بوده‌اند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش‌بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ می‌شود. در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر در نیمه نخست سال جاری ۴ جلسه کمیسیون برگزار و ۱۰۳۰ رای برای پرونده‌های مربوطه صادر شده‌است.
صدری تصریح کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و…. از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده و تخلف جابه‌جائی بار بدون بارنامه، عدم مهار مناسب بار، فقدان یا عدم به‌کارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و… از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری بوده است.

انتهای پیام/ن

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا