اخبار استان ها

اجرای طرح کتابخوانی برای رمان «خار و میخک» اثر شهید «یحیی سنوار»

محمدامین فردوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین، اظهار کرد: «خار و میخک» رمانی جذاب و خواندنی است که توسط شهید یحیی سنوار در دوران حبس طولانی‌اش در زندان‌های اسرائیل نوشته شده است.

وی ادامه داد: زندانیان سیاسی معروفی در سراسر جهان در زمان اسارت خود در پشت میله ها بیکار ننشسته و به نوشتن رمان و یا خاطرات خود دست زده اند که در میان آنان می توان به کتاب «گفتگوهایی با خودم» که نلسون ماندلا در سال‌های زندان آن را نوشت و یا بخشی از کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود نوشته است و یا حتی کتاب «استنطاق» داستایوفسکی نمونه دیگری است از زمانی که این نویسنده شهیر روس در سال ۱۸۶۰ در زندان تزار بوده است، اشاره کرد.

محمدامین فردوسی خاطرنشان کرد: این رمان همچنین بر روی تارنمای آمازون در دسترس مردم جهان قرار داشت که با فشار سیاسی و لابی رژیم صهیونیستی، از روی آن حذف شد.

وی گفت: این کتاب نه تنها یک اثر داستانی، بلکه گواهی عمیق بر روح پایدار غزه است. این رمان به عنوان یک فراخوان برای درک واقعیت فلسطین عمل می‌کند، روایتی که توسط کسی نوشته شده است که از سکوت خودداری کرده ومستقیماً با قلب جامعه جهانی صحبت می‌کند. کتاب شهید سنوار روایتی از مقاومت، هویت عمیق فرهنگی و جست‌وجوی تسلیم‌ناپذیر برای آزادی و عدالت است که در صدای اصیل شخصیت‌هایش منعکس می‌شود.

چاپ کتاب  «خار و میخک» توسط انتشارات سوره مهر

وی افزود: این رمان به همت مرکز هنری رسانه‌ای سلوک و به قلم هانیه کمری به فارسی ترجمه شده و قرار است که به زودی توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شود به همین منظور کارگروه انجمن ادبی مجموعه فرهنگی منتظران نور اصفهان، طرح کتابخوانی این رمان را تصویب کرد که بزودی در این انجمن اجرا خواهد شد.

گفتنی است شهید یحیی سنوار علاوه بر نوشتن رمان، پنج کتاب از زبان‌های عبری و انگلیسی را ترجمه کرده است و یکی از پرکارترین زندانیان سیاسی جهان در این زمینه محسوب می‌شود.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا