اخبار استان ها

سرمازدگی زودرس پاییزه در باغات کرمانشاه خسارت‌زا نیست

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، رحمان فیض قربانی امروز _ سه‌شنبه یکم آبان _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در استان برای آماده‌سازی محصولات حساس به سرما می‌توان به تغذیه با کودهایی که مقاومت به سرمای پاییزه را افزایش می‌دهد در طول فصل رویش به ویژه در نیمه دوم تابستان اشاره کرد.

وی افزود: با مدیریت آبیاری و سایر عوامل تأثیرگذار آمادگی لازم در مورد باغات صورت گرفته و این موضوع از روش‌های مختلف ترویج شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: ممکن است باغات گردو، انگور و انجیر که مراحل آماده‌سازی را طی نکرده باشد خسارت ببینند که سطوح آن زیاد نیست.

قربانی ادامه داد: سرمازدگی زودرس پاییزه در باغات خیلی خسارت‌زا نیست و معمولاً بهترین روش آماده‌سازی باغات در تحمل سرما است که در بیشتر باغات استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: باغات بیشتر در مقابل سرمای دیررس بهاره آسیب‌پذیر هستند که استفاده از ارقام مقاوم و دیرگل، آبیاری در زمان وقوع سرمازدگی، تغذیه، استفاده از مواد دودزا و گرمایشی و در مواردی استفاده از پوشش انجام می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی سرمازدگی از اول فصل زراعی نمی‌تواند خیلی دقیق باشد، تاکید کرد: بیمه محصولات باغی در مقابل عوامل خسارت‌زا می‌تواند در استمرار تولید و کمک به باغداران برای جبران خسارت بسیار مؤثر باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا