اخبار استان ها

نیمی از محصولات گلخانه‌ای اصفهان قابلیت صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، محمدعلی کاظمی امروز –سهشنبه-یکم آبان- در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته در تیران اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۳۵۳ هزار تن محصول خوراکی شامل خیار، فلفل دلمه‌ای، سبزیجات و گوجه و بادمجان در گلخانه‌های استان اصفهان تولید می‌شود که نیمی از محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان قابلیت صادرات به دیگر کشورهای منطقه را دارد.

وی افزود: تیران و کرون و دهاقان از جمله شهرستان‌های استان اصفهان در تولید محصولات گلخانه‌ای هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری و تولید را دارند.

معاون توسعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای بسته‌بندی و برندسازی آن مورد توجه بوده، تصریح کرد: در کنار ایجاد گلخانه‌های سبزی و صیفی، زمینه بسته بندی و برندسازی آن نیز فراهم شده که فرصت‌های شغلی جدید در این حرفه‌ها به وجود آمده است.

کاظمی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در کشت‌های گلخانه‌ای به کشاورزی رونق داده و باعث تولید، اشتغال و تأمین منابع غذایی شده که سرمایه‌ای برای استان اصفهان و سطح ملی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احداث گلخانه به اعتباری زیادی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با وجود ظرفیت صادارات محصولات این مراکز، سود و منفعت خوبی نصیب کشاورزان می‌شود و هزینه‌های سازه‌ای و کشت و کار گلخانه تأمین شده و انگیزه برای این کار وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به مسیر تولید در گلخانه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: تأمین نهادهای مرغوب، بذر نشا و بهره‌گیری از روش‌های نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت بسیار مهم است که هر چقدر مکانیزه باشد امکان بهره‌برداری بیشتر خواهد بود.

کاظمی به فراوری محصولات گلخانه‌ای و سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید را مهم خواند و یادآورشد: این چنین اقداماتی سود کشاورز را افزایش داده و مانع از خام فروشی می‌شود و از طرفی هم ارزش افزوده‌ای را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

نمایشگاه گلخانه داران فرصتی برای سرمایه‌گذاری

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید فلفل دلمه‌ای است، گفت: سازه‌های مکانیزه گلخانه‌ای در این منطقه توسعه یافته و توانسته بر اساس روش‌های نوین کار پیش برود.

مهدی آرپناهی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته به عنوان یک رویداد مؤثر رقابتی و ترغیب دیگران برای سرمایه گذاری در این بخش بوده که فعالان این حوزه وارد عرصه شد اند و امسال سومین دوره این نمایشگاه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۴۰ غرفه از تولید کنندگان، شرکت‌های بسته بندی و تجهیزات گلخانه‌ای در این نمایشگاه پیش بینی شده، افزود: این نمایشگاه تا چهارم آبانماه در مجموعه فدک تیران برپا خواهد بود که علاقه مندان می‌توانند بعد ازظهرها از این نمایشگاه بازدید کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآورشد: فعالان اقتصادی در حوزه گلخانه‌ای از دیگر استان‌های کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا