اخبار استان ها

۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه تحت رصد پابند الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون پابندهای الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق که مرتکب چهار فقره سرقت شده‌اند، نصب شده و قرار است این تعداد تا پایان سال به ۳۰۰ نفر برسد.

وی افزود: پس از نصب پابند الکترونیکی، این افراد هر لحظه و در هر جایی تحت رصد و کنترل پلیس قرار خواهند داشت و فرصتی برای ارتکاب سرقت پیدا نخواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نصب پابندهای الکترونیکی را اقدامی مهم برای کنترل مجرمان و سارقان حرفه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید این حرکت باعث کاهش محسوس‌تر سرقت‌ها و ارتقای امنیت خواهد شد.

سردار حاجیان با اشاره به بعضی اقدامات صورت گرفته در استان از جمله اجرای طرح امنیت محله‌محور و هر کلانتری یک شهر، تصریح کرد: نتیجه چنین اقداماتی رشد ۱۲ درصدی دستگیری سارقان مسلح، کاهش ۳۴ درصدی قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، کاهش ۵۵ درصدی سرقت مغازه‌ها، کاهش ۲۲ درصدی سرقت احشام و کاهش هفت درصدی سرقت اتومبیل‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال جاری در مجموع ۸۵۶۲ فقره سرقت مهم و جزئی در استان کرمانشاه کشف شده است، گفت: این تعداد سرقت معادل کشف ۵۳ درصدی سرقت‌ها است که نسبت به سال گذشته که ۴۴ درصد کل سرقت‌ها کشف شده بود، ۹ درصد افزایش داشته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا