اخبار استان ها

آغاز به‌کار فاز دوم بهسازی بوستان شهید باهنر اراک

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، علیرضا محمودی شهردار اراک ظهر امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در آئین آغاز بهسازی فاز دوم بوستان شهید باهنر اظهار کرد: مدیریت شهری تلاش دارد در هفته فرهنگی از شخصیت‌ها بزرگ اراک در تمامی ابعاد و حوزه‌ها تجلیل و برای آن‌ها مراسمات و نشست‌هایی برگزار کند.

وی افزود: ابعاد جامعه و شخصیت‌های این استان و به‌ویژه کلان‌شهر اراک بسیار زیاد است و با توجه به توان و ظرفیت مدیریت شهری با تلاش و کوشش همکاران بخشی از این شخصیت‌ها را برای شهروندان بیشتر معرفی خواهیم کرد.

شهردار اراک با بیان اینکه پارک شهید باهنر حدود ۱۸۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این پارک در ابتدا به‌صورت و به نام پارک جنگلی ایجاد شده است.

محمودی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بزرگ‌ترین سرمایه این پارک فضای سبز آن بود و این فضای سبز به لحاظ ارزش و مزایای آن برای شهر و شهروندان و پاکسازی هوا بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ها و امکانات موجود که در حال حاضر در کلانشهر اراک موجود است، می‌توانیم امکاناتی را برای مردم فراهم کنیم در حالی که زیرساخت‌های آن موجود است.

شهردار اراک با بیان اینکه در بازپیرایی این فضا و کمی تغییر در طراحی آن از پارک جنگلی به پارک شهری تبدیل خواهیم کرد، افزود: در چشم‌انداز آتی پارک شهید باهنر، این پارک باید به محلی برای حضور خانواده‌ها تبدیل شود و مرکز فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برای شهر باشد.

محمودی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و روز بازارها در این فضا که از منظر ترافیکی هم برای شهر چالش ایجاد نمی‌کند، می‌تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت این فضا با توجه به موقعیت خاص آنکه محصور است، می‌تواند تأمین شود گفت: با تکمیل و باز پیرایی این پارک که در موقعیت عبور مسافرین از شهر اراک قرار دارد، می‌تواند موجب ایجاد یک خاطره خوب برای آنها شود و تداعی کننده ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان این خطه باشد.

شهردار اراک اضافه کرد: در بازپیرایی این فضا باید از بزرگان، فرهیختگان و مشاهیر اراک استفاده شود و از ظرفیت‌های صنایع و توانمندی استان و این شهر نهایت استفاده را برد و به عنوان یک ویترین از آن بهره‌مند شد.

محمودی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای فاز دوم این پارک در حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا