اخبار استان ها

استان قم تا جایگاه واقعی خود بسیار فاصله دارد / ‏‬حاشیه‌نشینی در قم سامان پیدا کند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، اسکندر مؤمنی امروز _پنجشنبه سوم آبان_ در آئین تکریم و معارفه استاندار قم که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منشور دولت چهاردهم و تدابیر رئیس جمهور، بعد از استقرار کابینه، مهم‌ترین تصمیم انتصاب استانداران است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم برای ما در تعیین استانداران علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی کارآمدی و شایستگی داشتن در کارهای اجرایی، داشتن روحیه تعاملی و مردم محور بودن است.

تشریح فرایند و شاخص‌های انتخاب استاندار

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که نمره منفی داشت و چند مورد را از میان گزینه‌ها خارج کرد، پیگیری خود فرد یا توصیه‌ها و سفارش‌های دیگران بود.

مؤمنی با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ویژه ای دارد و خاستگاه انقلاب اسلامی و امام راحل است، عنوان کرد: قم پایتخت فرهنگی جهان تشیع است و وجود بارگاه حضرت معصومه (ره) و زائران ایشان به این شهر جایگاهی والا داده است.

وی افزود: انتخاب استاندار برای قم اهمیت بسیاری داشت و در همان روزهای ابتدایی تشکیل کارگروه و تعیین کمیته برای انطباق شاخص‌های تعیین شده مهندس بهنام جو انتخاب شدند چرا که ایشان تجربه‌های موفقی در مسئولیت‌های پیشین داشتند.

در استان قم جایی برای آزمون و خطا نداریم

وزیر کشور ادامه داد: برای استان قم جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد و حتماً باید مدیری انتخاب شود که در مسئولیت‌های قبلی کارآمد و موفق باشند.

مؤمنی با اشاره به فرایند انتخاب استاندار جدید گفت: ایشان بدون هیچ توصیه و سفارش و کوچک‌ترین قدمی از سوی خودش و دیگران انتخاب شدند.

وزیر کشور تاکید کرد: با وجود همه تلاش‌ها و زحماتی که در استان قم کشیده شده این استان هنوز به جایگاهی که شایسته مردم این استان است، نرسیده است.

مؤمنی اضافه کرد: باید استانداری انتخاب می‌کردیم که هم چهره فرهنگی و دینی باشد و هم سابقه توسعه محور و عمرانی داشته باشد. جناب بهنام جو هر دوی این ویژگی‌ها را داشتند.

مدت اقامت زائران در قم افزایش یابد

وی با اشاره به حضور زائران ۲۰ میلیونی ایرانی و خارج به صورت سالانه در قم گفت: بر اساس بررسی‌ها مدت اقامت این زائران بسیار کم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حضور زائران هم ظرفیت فرهنگی و هم ظرفیت اقتصادی است تاکید کرد: باید مدت اقامت زائران در استان قم افزایش یابد تا این ظرفیت فرهنگی و اقتصادی به خوبی استفاده شود.

مؤمنی یکی از ضعف‌ها را نبود زیرساخت‌های ارتباطی، حمل و نقلی و اسکان دانست گفت: مسئولان استان قم باید به این مسائل توجه داشته باشند.

وی مسئله بالا بودن نرخ بیکاری در استان قم را معضل مهم این استان دانست و افزود: وجود مناطق حاشیه‌ای هم از چالش‌های استان قم است و با تلاش و همت تمام دستگاه‌ها و نخبگان می‌توان این مشکلات را حل کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا