اخبار استان ها

دریافت گواهینامه مهارت شغلی بیش از ۸۸۰ هزار سرباز وظیفه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، سردار موسی کمالی امروز _‌پنج‌شنبه سوم آبان_ در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در مرکز تربیت و آموزش شهدای جوادنیا در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تبعات اجتماعی بیکاری و همچنین دغدغه جوانان سرباز و خانواده آنها موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان سرباز به یکی از مأموریت‌های سازمان‌های نیروهای مسلح تبدیل شد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس نهضت مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح آغاز شده است، اضافه کرد: تاکنون نیروهای مسلح ۸۸۰ هزار نفر گواهی‌نامه مهارت تخصصی و ۸۳۰ هزار نفر گواهی‌نامه مهارت شغلی دریافت کرده‌اند.

راه‌اندازی و تجهیز ۱۴ هزار محیط واقعی کار

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از راه‌اندازی و تجهیز ۱۴ هزار محیط واقعی کار در مجموعه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در کنار این ده‌ها مجتمع و مرکز آموزش مهارتی هم در مجموعه نیروهای مسلح تجهیز شده که نیروهای مسلح را به مهمترین مرکز مهارت آموزی در کشور تبدیل کرده است.

سردار کمالی افزود: نیروهای مسلح بعد از هفت سال از آغاز نهضت مهارت‌آموزی در کشور وارد مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه شده‌اند و امسال دومین دوره مسابقات مهارتی را تجربه می‌کنند. مسابقات مهارتی چهار مرحله‌ای نیروهای مسلح دو مرحله شهرستانی و استانی را سپری کرده و مرحله سازمانی این مسابقات در ۲۰ رشته برگزار و نفرات برتر هر رشته انتخاب شدند.

وی ادامه داد: نفرات برتر مرحله سازمانی مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح علاوه بر جوایز نقدی ۳ تا ۷ میلیون تومانی از ۱۵۰ میلیون وام خوداشتغالی و اولویت استخدام در نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا