اخبار استان ها

کشف ۶۸ درصد انشعاب‌های آب غیرمجاز در روستاهای شهرستان قزوین

داراب بیرنوندی در گفتگویی در قزوین با اشاره به کشف حدود ۲۹۰ انشعاب آب غیرمجاز در شهرستان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: ۶۸ درصد این انشعاب‌ها در روستاها و ۳۲ درصد هم در مناطق شهری استان کشف و مسدود شده‌اند.

وی افزود: انشعاب‌های غیرمجاز آب ضمن تضییع حق مردم و دولت موجب آلودگی‌هایی برای آب آشامیدنی و شرب مردم می‌شود و به همین خاطر قانون جرایم سنگینی برای متخلفان استفاده از انشعاب‌های غیرمجاز در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از تشکیل پرونده برای این متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: به این پرونده‌ها در شعبه تخصصی دادگاه‌های عمومی رسیدگی می‌شود و با همکاری دستگاه قضائی استان قزوین برخورد با متخلفان این حوزه را در دستور کار داریم.

بیرنوندی ادامه داد: کشف انشعاب‌های غیرمجاز آب آشامیدنی و شرب جزو تکالیف مهم ما است که در این زمینه به مشارکت مردم نیاز جدی داریم، در ضمن کسانی که این تخلفات را به ما اطلاع دهند، از پاداش نقدی و غیرنقدی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: از مردم استان انتظار داریم براساس وظیفه شهروندی در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ به کارشناسان آبفا اعلام کرده و بعد از راستی‌آزمایی کارشناسان از پاداش مربوطه برخوردار شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا