اخبار استان ها

شهید سنوار عظمت دروغین رژیم صهیونیستی را درهم‌شکست

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، حجت الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار امروز_ جمعه چهارم مهر_ درخطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: رژیم صهیونیستی درصدد عادی سازی روابط با عربستان و دیگر کشورهای عربی و مسلمان منطقه با هدف منزوی کردن و فراموشی و مرگ تدریجی فلسطینی‌ها بود اما عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته تمامی این رشته‌ها را پنبه کرد.

وی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی اثرگذاری‌های تاریخی متعددی داشت و به فرموده مقام معظم رهبری این عملیات اسرائیل را ۷۰ سال به عقب راند چرا که این رژیم در طول ۷۰ سال که از شکل‌گیری نامشروع آن می‌گذرد تلاش کرد تا در دنیا مشروعیتی برای خود کسب کند و با هدف عادی‌سازی روابط با کشورهای‌عرب منطقه به قدم‌های نهایی خود هم نزدیک می‌شد اما عملیات طوفان‌الاقصی چهره واقعی اسرائیل را به دنیا نشان داد و اسرائیل بدون هیچ گونه خط قرمزی با قتل و عام وحشیانه و نسل‌کشی در غزه چهره سفاک و خونریز خود را به جهانیان اثبات کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم درصدد طراحی یک کریدور ارتباطی در منطقه خاورمیانه میان هندوستان و اروپا بودند تا با ایجاد این مسیرجدید، مسیرهای ترانزیتی ایران را مسدود و کشور ما را از لحاظ اقتصادی منزوی وبه ایران اسلامی آسیب جدی اقتصادی و صادراتی وارد و مقدمه‌ای برای براندازی ایران را فراهم کنند.

وی ادامه داد: با ایجاد کریدور هندوستان_اسرائیل_اروپا همه کشورهای غربی و شرقی منتفع از این مسیر ترانزیتی برای تأمین امنیت اسرائیل تلاش می‌کردند و به امنیت این رژیم که محل صادرات نفت به اروپا و واردات اجناس غربی به منطقه بود، برای دنیا اهمیت پیدا می‌کرد اما عملیات طوفان الاقصی این نقشه را خنثی کرد و هیمنه و ابهت این رژیم جعلی درهم شکست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: به فاصله اندکی بعد از شهادت رهبران مقاومت اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت ۲ تن دیگر از رهبران مبارز خود یحیی سنوار و سید هاشم صفی‌الدین را از دست داد و نقش یحیی سنوار در مبارزه با صهیونیست‌ها تعیین کننده بود و مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود این شهید بزرگوار را چهره درخشان محور مقاومت و آزادی قدس شریف معرفی کردند که با عزمی محکم و اراده‌ای راسخ بر علیه متجاوزان ایستاد و با تدبیر و شجاعتی که داشت با عملیات هفتم اکتبر سیلی جبران ناپذیری بر اسرائیل زد و خود نیز با عزت و سربلندی به خیل شهیدان راه آزادی قدس پیوست.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: یحیی سنوار بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل گذراند و با زبان عبری آشنا بود و در کنار مبارزه مسلحانه، یک چهره فرهنگی و نویسنده‌ای مجاهد بود و با طراحی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته عظمت دروغین اسرائیل را درهم شکست و در این عملیات شکنندگی کارکرد گنبد آهنین و لایه‌های دفاعی و نظامی اسرائیل به همگان اثبات شد.

وی ادامه داد: با شکست دفاعی گنبد آهنین و فلاخن داوود رژیم صهیونیستی تبلیغات گسترده‌ای در مورد کارایی پدافند تاد انجام داد که عملکرد این سامانه رهگیری نیز با موشک باران انصارالله یمن درهم شکست و حزب الله و حماس نیز تلاویو و حیفا را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: با شکست هیمنه اسرائیل در یک سال گذشته تاکنون، موتور تبلیغاتی رژیم اسرائیل به کرات بیان می‌کردند که سیدحسن نصرالله به ایران پناه آورده و یحیی سنوار در زیر تونل‌ها پنهان شده و گروگان‌ها و مردم بی دفاع غزه را سپر دفاعی خود کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: اسرائیل و حامیانش با تعیین جایزه برای سر یحیی سنوار، در زیر زمین و تونل‌ها دنبال او می‌گشتند غافل از اینکه مبارزی که بر روی زمین نفس اسرائیل را قطع کرده همان یحیی سنوار است که در زیر زمین دنبال او بودند.

وی اضافه کرد: تصویری که خود رژیم‌صهیونیستی از مرگ جانانه و قهرمانانه سنوار پخش کردند دروغ‌های رسانه‌ای آنها را برملا کرد و اکنون سنوار به نماد مقاومت و الگویی مجاهد و شجاع در نسل جوان و نوجوان فلسطین و محور مقاومت تبدیل شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا