اخبار استان ها

تولید ۴۴ هزار قطعه زمین مسکونی در اراضی اوقافی قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی ظهر امروز _شنبه پنجم آبان_ در نشست هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای استان قزوین اظهار کرد: بر اساس قانون ملی مسکن و اهتمام سازمان اوقاف و امور خیریه حدود ۱۵۶۰ هکتار از اراضی اوقافی قزوین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

وی افزود: این اراضی وقفی ۱۵۶۰ هکتاری شامل ۵۰۰ هکتار در روستای رزجرد، ۴۴۰ هکتار در نجم‌آباد، ۴۲۰ هکتار اراضی در رشتقون و ۲۰۰ هکتار اراضی در روستای فارسیان است و البته ۸۰۰ هکتار از این اراضی برای ساخت مسکن تغییرکاربری داده شده و فرآیند ساخت مسکن در آنها آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز تخصیص پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ۴۴ هزار قطعه زمین مسکونی در اراضی اوقافی استان قزوین تولید خواهد شد.

مجیدی اضافه کرد: بر اساس این طرح ۳۵ درصد مساحت متعلق به دولت و در اختیار استانداری قزوین قرار گرفته و ۳۰ درصد اراضی نیز جهت تأمین زیرساخت‌های مورد نظر در اختیار دولت و دستگاه‌های خدمت رسان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ۳۵ درصد باقی‌مانده اراضی نیز ۶۶ درصد آن متعلق به صاحبان نسخ بوده و ۳۳ درصد برای اوقاف قزوین است، در همین راستا اداره کل اوقاف سهم خود را به پنج قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را جهت ایجاد مراکز اداری و تجاری به مزایده می‌گذارد و چهار قسمت باقی مانده را به شرکت تعاونی‌های فعال جهت ساخت مسکن واگذار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۶ دستگاه دولتی شرکت تعاونی خود را معرفی کرده و با هشت شرکت تعاونی نیز قرارداد منعقد شده است، گفت: اوقاف در قالب این طرح بنا دارد تا در حمایت از کارکنان دولتی در استان قزوین خدماتی را ارائه کند.

مجیدی عنوان کرد: در نهایت در این طرح ۱۵ هزار قطعه در اختیار موقوفه قرار می‌دهد که ۱۰ هزار قطعه متعلق به صاحبان نسخ و ۵۰۰۰ قطعه مسکنی نیز از طریق مزایده و شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود، همچنین در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ هکتار از اراضی وقفی عملیاتی شده و ۵۰۰ قطعه مسکونی سهم اوقاف است که از طریق شرکت‌های تعاونی واگذار خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا