اخبار استان ها

۵۰ اتوبوس شهری جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل قم می‌شود

رضا خانه زاد یزدی در گفتگویی در قم اظهار کرد: در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی باید تاکید کرد که سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس با قرارداد سازمان اتوبوس‌رانی بازسازی شد. قرارداد جدید برای ۲۵ دستگاه منعقد شد و روند اجرایی آن در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس به صورت میانگین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: موضوع دیگر بحث خرید اتوبوس است که نظر مساعد جناب شهردار نیز در این زمینه وجود دارد و در این جهت دو پیش فاکتور از شرکت‌های ایران خودرو و عقاب افشان گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: تولید کشور محدود است و شاید نتوان از یک کارخانه همه را تأمین کرد اما از هر مسیر ممکن این کار را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه به خرید ناوگان

خانه زاد یزدی تاکید کرد: با بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی، هدف تعیین شده تا پایان سال خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه چند قرارداد بازسازی اتوبوس در سال‌های گذشته وجود داشت که به لطف خدا تعیین و تکلیف شده و اتوبوس‌ها در حال بازگشت به شهر قم است، افزود: این اتوبوس‌ها ارزش بازسازی نداشتند و برای فروش به مزایده می‌روند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: دورانی تعداد اتوبوس در دسترس شهرداری قم بسیار کم بود و مدیران آن دوره مجبور به بازسازی بودند، اما در شرایطی که توان خرید اتوبوس وجود دارد پس اتوبوس‌هایی که ارزش بازسازی ندارند کنار گذاشته می‌شود و آن‌ها که قابل بازسازی هستند وارد چرخه خواهند شد.

خرید ۶ خودروی برقی برای اطراف حرم مطهر

خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه قرارداد خرید شش دستگاه خودروی برقی منعقد شده است و این خودروها در اطراف حرم افزایش پیدا می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر خودروهای برقی برای انتقال زائرین به حرم در محورهای مختلف حضور دارند و تعداد آنها به ۱۲ دستگاه خواهد رسید.

وی گفت: سه دستگاه سال گذشته خریداری و و در سال جاری نیز شش دستگاه جدید اضافه می‌شود تا این ۱۲ دستگاه تأمین شود، به علاوه هزینه خرید هر دستگاه خودروی برقی نزدیک به یک میلیارد است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا