اخبار استان ها

لزوم ساماندهی دفاتر زنان، اطفال و نوجوانان در دستگاه قضا لرستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از لرستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز _شنبه پنجم آبان_ در جلسه شورای معاونین دادگستری، مصوبات شورای معاونین را در جهت پیشبرد سند تحول و برنامه عملیاتی دانست و اظهار کرد: در نیمه دوم سال و نزدیک به ماه‌های پایانی سال هستیم که اقدامات دادگستری استان در بخش‌های مختلف باید شتاب پیدا کند و اجرای مصوبات با تلاش مضاعف در دستور کار جدی همه قرار گیرد چرا که اجرای آن‌ها میزان پیشبرد برنامه را نشان می‌دهد.

وی افزود: نظارت بر قرارهای منتهی به بازداشت باید موردتوجه ویژه قرار گیرد و در همین جهت دادستان‌های سراسر استان باید لیست متهمین تحت قرار بازداشت را روزانه و در پایان وقت اداری به حوزه رئیس‌کل ارسال کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه قرار تأمین برای در دسترس بودن متهم است و مجازات متهم به دادگاه مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: متهمین باید صرفاً درصورتی‌که برای جامعه مضر و خطرناک باشند در بازداشت به سر ببرند.

حجت‌الاسلام شهواری بر فعالیت جدی‌تر دفتر زنان، اطفال و نوجوانان در تمامی حوزه‌های قضائی تأکید کرد و افزود: همه حوزه‌های قضائی باید خدمات مرتبط با این دفتر را به جهت پیگیری و حل مشکلات زنان، اطفال و نوجوانان در دستور کار قرار داده و فعالیت این دفاتر باید ساماندهی شود.

وی گفت: قضات و دادستان‌های سراسر استان باید به‌منظور حل مشکلات زندانیان حضور مستمر و جدی در زندان داشته و در این راستا برنامه ملاقات الکترونیک قضات با زندانیان به‌صورت هفتگی برنامه‌ریزی شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا