اخبار استان ها

ضرورت همکاری صنایع و دستگاه‌ها در نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با سرمایه گستران با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: ناوگان تاکسی در اختیار شهرداری نیست و مالکیت تاکسی‌ها با رانندگان تاکسی است، ما تنها مدیریت و نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها را بر عهده داریم.

وی افزود: در همه شهرها به دلیل شرایط اقتصادی و معیشتی رانندگان تاکسی و قیمت بالای خودرو در سطح کشور، شهرداری‌ها بر اساس منابع مالی که در اختیار دارند به نوسازی ناوگان تاکسی کمک می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز طی دو سال گذشته با نوسازی بیش از ۲۶۰ تا ۲۷۰ تاکسی، ۱.۵ برابر ۱۰ سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسی را انجام داده است.

سلیمانی تصریح کرد: این اقدام شهرداری در پی رایزنی‌های گسترده با دستگاه‌های دارای منابع مالی کم‌بهره همچون کمیته امداد امام (ره) حاصل شده است و توانستیم وام‌های بلند مدت کم‌بهره با مبلغ بسیار مناسب را در اختیار رانندگان تاکسی‌های با دهک‌های پایین قرار دهیم تا تاکسی خود را نوسازی کنند، در این راستا دستگاه‌های دیگر همچون بهزیستی، بنیاد شهید و بانک‌های بانک صادرات، بانک شهر و بانک ملی تا حدودی پای کار آمدند و به ما کمک کردند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود صنایع به نوسازی تاکسی‌ها کمک کنند، اضافه کرد: سایر دستگاه‌ها با تصور اینکه تاکسی مربوط به حوزه شهرداری است، هیچ کمکی در این زمینه نکردند، در صورتی که تاکسی برای شهر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به نوسازی حدود ۱۵ درصد از کل ناوگان تاکسی گفت: پس از گذشت حدود دو سال از آغاز چرخه جدید نوسازی، اکنون سمندهای سورن پلاس جدید رنگ زرد در سطح شهر تا حدودی قابل مشاهده است.

سلیمانی عنوان کرد: اقدام ویژه‌ای که شهرداری در این زمینه انجام داد این بود که با تصویب شورای اسلامی شهر ما به تفاوت نرخ سود وام توسط شهرداری پرداخت می‌شود، با توجه به اینکه بیشتر وام‌ها با ۲۳ درصد سود در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده می‌شود و تقاوت نرخ چهار درصد تا ۲۳ درصد توسط شهرداری پرداخت می‌شود تا به نوسازی ناوگان کمک کرده باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا