شیراز، شهر رسانهای ایران میشود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، محمدجواد برزگر امروز _چهارشنبه پانزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران شیراز از برگزاری رویدادهای رسانهای ایران خبر داد و اظهار کرد: این رویدادها نهتنها به ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان رسانهای کمک میکند، بلکه در برندسازی شهر رسانهای و جذب سرمایهگذاران و استعدادها نیز نقش مهمی دارند.
وی افزود: جشنوارههای رسانه و فیلم، جشنواره فیلم و سریال دیجیتال، نمایش و داوری آثار کوتاه، مستند و سریالهای اینترنتی، جشنواره تولید محتوای دیجیتال، رقابت میان تولیدکنندگان محتوای ویدئویی، پادکست، انیمیشن و اینفوگرافیک از جمله انواع رویدادهای رسانهای است که میتوان در شیراز برگزار کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس گفت: همایشها و کنفرانسهای تخصصی، کنفرانس آینده رسانههای دیجیتال، بررسی روندهای جهانی در رسانههای اجتماعی، پلتفرمهای دیجیتال و متاورس، سمینار برندینگ و بازاریابی رسانهای، راهکارهای موفقیت در تبلیغات و رسانههای نوین نیز میتواند در مرکز این رویدادها قرار بگیرد.
برزگر با اشاره به ورکشاپهای آموزشی و مهارتی افزود: کارگاه خبرنگاری دیجیتال و ویدئو جورنالیسم، دوره تولید محتوای حرفهای برای اینستاگرام، یوتیوب و پلتفرمهای داخلی، آموزش فیلمسازی با موبایل و تدوین حرفهای نیز جز سرفصلهای رویدادهای رسانه میتواند تعریف و عملیاتی شود.
عضو شورای اطلاع رسانی استان فارس خاطرنشان کرد: مسابقات و چالشهای رسانهای، مسابقه استارتاپهای رسانهای، حمایت از ایدههای نوآورانه در رسانه، چالش تولید محتوای ۴۸ ساعته، ایجاد رقابت جذاب بین تیمهای تولید محتوا موجب رشد و ایجاد انگیزه و شناخت ظرفیتهای رسانهای بیشتر در گروههای مختلف میشود.
برزگر ادامه داد: نمایشگاههای رسانه و فناوریهای نوین، نمایشگاه فناوریهای رسانهای، معرفی استارتاپها و ابزارهای نوین تولید محتوا، اکسپوی رسانه و تبلیغات دیجیتال، نمایش جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی میتواند ظرفیت شناخت و همافزایی با سرمایهگذاران رسانهای را بیشتر کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس درباره اینکه چگونه این رویدادها را میتوانیم اجرایی کنیم، گفت: همکاری با دانشگاههای ایران و جهان و مراکز آموزشی برای جذب شرکتکنندگان، دعوت از چهرههای تأثیرگذار و متخصصان رسانهای بهعنوان سخنران و داور، جذب حمایت مالی از شرکتهای فناوری داخلی و خارجی، پلتفرمهای رسانهای و سازمانهای فرهنگی، برگزاری رویدادهای آزمایشی برای سنجش بازخورد و بهینهسازی رویدادهای بعدی میتواند مسیر اجرایی را عملیاتی و تسهیل کند.
برزگر در پایان گفت: اگر شهر رسانهای در ایران (شیراز) ایجاد و بتواند به قطبی برای تولید محتوای دیجیتال، سینما، انیمیشن، بازیهای ویدئویی و انواع رسانهها تبدیل شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر اقتصاد ایران داشته باشد.
منبع خبر : ایمنا