روابط عمومی پویا، کلید موفقیت هر سازمان است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، مهدی زندیهوکیلی صبح امروز _سهشنبه بیست و سوم اردیبهشت_ در جشنواره تولیدات روابط عمومیهای استان مرکزی اظهار کرد: روابط عمومی، مسئول تبیین اقدامات و نشان دادن تلاشهای خدمتگزاران مردم است، بنابراین باید با دریافت و انتقال بازخوردهای مردمی، در اصلاح عملکرد دستگاه نقشآفرین باشند.
وی افزود: در شرایطی که ارتباطات به سرعت در حال تغییر است و اطلاعات به آسانی در دسترس همگان قرار میگیرد، نقش روابط عمومی بهویژه در ایجاد تصویر مثبت، حفظ اعتماد عمومی و مدیریت بحرانها بسیار حیاتی و اثرگذار است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه روابط عمومی پویا، کلید موفقیت هر سازمان است گفت: روابط عمومیها نباید تنها یک واحد اداری حاشیهای تلقی شوند، بلکه باید در مرکز تصمیمگیریها قرار گیرند.
زندیهوکیلی عنوان کرد: بسیاری از نارضایتیها از دستگاههای اجرایی بر حسب تجربه سالهای گذشته با یک توضیح ساده و شفاف قابل رفع است، به شرط اینکه زمان لازم برای گفتوگو با مردم اختصاص یابد و این فرهنگ در سیستم اداری نهادینه شود..
وی ادامه داد: یک سیستم روابط عمومی موفق میتواند به سازمانها کمک کند تا ارتباط مؤثری با ذینفعان خود برقرار کنند، از بازخوردها بهرهبرداری کنند و استراتژیهای خود را بر اساس نیازهای جامعه و عملکرد خود تنظیم کنند، این سیستم میتواند به ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و تقویت همکاری بین کارکنان و مدیریت کمک کند.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری در روابط عمومی و تقویت آن به عنوان یک ابزار استراتژیک، میتواند به طور چشمگیری به موفقیت و پایداری یک سازمان کمک کند، چراکه فعالیت هر دستگاه اجرایی به تنهایی نمیتواند رضایت نسبی مردم را به همراه داشته باشد.
زندیهوکیلی افزود: یکی از مهمترین نقشهای روابط عمومیها، تبیین اقدامات و به تصویر کشیدن سعی و تلاش خادمان مردم با ابزار هنر و رسانه است.
وی اظهار کرد: مردم شریف ایران اسلامی با وجود همه تلاش مخالفان نظام در بیش از دهها شبکه ماهوارهای و هزاران ابزار رسانهای و سیاه نمایی خبرگزاریهای معاند و افرادیکه تلاش میکنند، فعالیتهای نظام اسلامی را مخدوش کنند، تلاش خدمتگزاران خود را میبینند، و کاستیها را درک میکنند.
استاندار مرکزی گفت: روابط عمومیها باید به مدیریت خود، ضعفها و بازخوردهای مردمی را بهطور مستمر و دقیق منعکس کنند، البته مدیر یک مجموعه ممکن است به دلیل کثرت کار و مسئولیتهای متعدد، از برخی نواقص یا نقاط ضعف غافل بماند، بنابراین، توجه به نظرات و انتقادات مردم میتواند به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت خدمات کمک شایانی کند.
زندیهوکیلی تصریح کرد: در هر سازمان و دستگاهی باید روابط عمومی از نزدیکترین افراد به مدیر باشد و در نحوه عملکرد سیستم خود تأثیرگذار باشد و مرتب بازخوردهای اصلاحی داشته باشد، زیرا روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت عمل میکند و با ارائه اطلاعات دقیق و سازنده، میتواند یاری رسان مدیران در اتخاذ تصمیمات بهتر باشد.
منبع خبر : ایمنا