شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

شرکت های گاز استانی در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت روز سه شنبه ۱۹ دی ماه در شرکت گاز استان اصفهان در جمع مدیران این شرکت، بیان داشت:شرکت های گاز استانی گام‌های بسیار موثری در جهت رشد، توسعه‌ و اقتصاد کشور برداشته اند و در رفاه عمومی و اقتصاد کشور نقش استراتژیک دارند.

حبیب اله بیطرف، با اشاره به اینکه خدمات شرکت های گاز استانی ازاهمیت بالایی برخوردارند و خدمات این شرکت ها در وضعیت معیشت آحاد مردم تاثیر گذار است ، افزود: مجموعه اقدامات و سطح خدمات گازرسانی که در سطح استان مشاهده می شود بیانگر تعهد، توانمندی و تلاش مجموعه کارکنانی است که دلسوزانه فعالیت می کنند.

وی، با اشاره به تلاش بی‌وقفه کارکنان گفت: شرکتی که سرآمدی در عملیات، بهبود عملکرد اقتصادی و ارتقاء بهره وری را به عنوان استراتژی های اصلی خود قرار داده است، نشان می دهد این شرکت استراتژیک کار می کند و دارای برنامه و اهداف راهبردی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود صنایع عمده و جزء مختلف، نیروگاه ها و جمعیت کلان استان اصفهان، گاز طبیعی در روند تولید برای شرکت‌ها و سازندگان و سلامت محیط زیست این استان یک نعمت مهم و ارزشمند است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان مهمترین هدف شرکت ملی گاز ایران، عنوان داشت: هدف تامین گاز مورد نیاز کشور و صادرات است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و همدلی تمام دستگاه‌ها و همچنین تکمیل طرح های توسعه ای کشور، در کوتاه‌ترین بازه زمانی این مهم محقق گردد.

وی یادآور شد: با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق تمام مسائل و مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد را برطرف نماییم و در مسیر سربلندی و عزت کشور حرکت کنیم.

بی‌طرف در ادامه خاطرنشان کرد: در قراردادهای آینده حوزه نفت و گاز کشور، باید از توان و ظرفیت سازندگان داخلی استفاده نماییم و سازندگان داخلی می توانند ازاین فرصت‌های به وجود آمده درجهت کسب توانایی و مهارت در سطح جهانی شکوفا شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت اظهار داشت: فعالیت‌های عظیم شرکت ملی گاز ایران اکنون فرامرزی شده و رشد و توسعه‌ آن، تاثیر بسیار مهمی در اقتصاد منطقه‌ای و جهانی دارد که این خود، نکته‌ای بسیار مهم و حیاتی است.

پس از سخنان مهندس بیطرف ، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه شرکت گاز استان اصفهان، از سال  ۱۳۷۷ بطور مستقل از منطقه دو عملیات انتقال گاز خدمات گاز رسانی را در سطح استان آغاز کرده گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومتر خط انتقال گاز، ۹۲۹ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و هشتصد و ۸۳۰هزار انشعاب  و اشتراک پذیری بیش از۱ میلیون و ۷۰۷ هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است .

وی، افزود: بهره‌مند ی ۴۸ شهرک صنعتی  و ۸ هزار و۶۰۰ واحد صنعتی ، ۱۵۶ جایگاه CNG و ۵نیروگاه، ۱۰۳ شهر از مجموع ۱۰۷ شهر استان  و ۱۳۳۸ روستا از مجموع ۱۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی از گاز طبیعی مهمترین سطح خدمات گازرسانی این شرکت درسطح استان را بیان می کند.

علوی گفت: خوشبختانه با این میزان حجم خدمات گازرسانی درسطح استان در حال حاضر بالغ بر ۹۹٫۶درصد از خانوارهای شهری و۹۵ درصد از خانوارهای روستایی  سطح استان  تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، سرآمدی درعملیات، بهبود عملکرد اقتصادی، ارتقاء بهره وری  را استراتژی های اصلی این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق برنامه ریزی، طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری شبکه ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می نماید.

وی، برخی از پروژه های بهبود ناشی ازخودارزیابی در سالهای اخیر را شامل؛ استقرار سامانه هوشمند نشت یابی، رویکردBSC (balance score card)، استقرار نظام جامع ارتباط و مدیریت مشتری (CRM)، توسعه نظام نگهداری و تعمیرات در نرم افزار TMMS (total management maintenance system) برای اولین بار در کشور عنوان کرد و گفت: بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر با راه اندازی سیستم فتوولتائیک ،احداث تصفیه پساب و استفاده در فضای سبز شرکت جاری سازی پروژه آبیاری فضای سبز به روش قطره ایی در ادارات، پیاده سازی نرم افزار AVL، پیاده سازی نرم افزار کنترل پروژه، تهیه آرشیو الکترونیک و راه اندازی دفاتر پیشخوان برخی از مهمترین اقدامات کلیدی مستقر در این شرکت می باشد.

شایان ذکر است، دراین جلسه، مهندس گلستانه ، مدیرمنطقه دو عملیات انتقال گاز، ضمن خیرمقدم به حاضرین ، گزارشی کامل از عملکرد منطقه دو عملیات انتقال گاز ارائه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا