پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

آغاز بهره برداری از ۷ پروژه گازرسانی در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان  اصفهان ، در ایام الله دهه فجر امسال۷ طرح بزرگ گازرسانی با هزینه ای بالغ بر ۸۰۶ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری از آن آغاز می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در این ایام بهره برداری از  ۱۳کیلومتر خط انتقال ۲۰ اینچ و راه اندازی ایستگاه CGS شهرسجزی (با ظرفیت ۱۰۰هزار متر مکعب در ساعت) ، بهره برداری از ایستگاه شهید خرازی مجتمع فولاد مبارکه با ظرفیت ۲۰۰هزار متر مکعب برساعت و بهره برداری از ۱۷ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ شهر کمشچه از توابع شهرستان برخوار از بزرگترین پروژه های گازرسانی دهه فجر امسال می باشد.

سید مصطفی علوی، با اعلام اینکه یک مورد از طرح های آماده افتتاح و بهره برداری این پروژه ها مربوط به گازرسانی روستای بالا عباس آباد از توابع شهرستان کاشان می باشد، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و تلاش کارکنان این شرکت، بار دیگر شاهد دستاوردهای جدید و تحقق آرمان ها ی انقلاب اسلامی ایران هستیم.

مهندس علوی، افزود: بهره برداری از ایستگاه TBS فاز دو ناجی آباد از توابع شهرستان کاشان با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت ، بهره برداری از ایستگاه TBS شهرک صنعتی بهارستان از توابع کاشان با ظرفیت ۵هزار متر مکعب و بهره برداری از ساختمان اداری جدید اداره گاز دولت آباد از توابع شهرستان برخوار با ۳۵۰ متر زیربنا ، از دیگر طرح های قابل بهره برداری توسط شرکت گازاستان اصفهان در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با  اشاره به توزیع سالانه بیش از ۲۱میلیارد متر مکعب گاز طبیعی  در سطح استان بیان داشت: این شرکت از سال  ۱۳۷۷ تا کنون بیش از یک هزار و۱۱۱کیلومتر خط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰هزار انشعاب، ۴۸ شهرک صنعتی، ۸ هزار و۶۰۰ واحد صنعتی، ۱۵۶ جایگاه CNG  برای  بهره مندی بیش از ۱ میلیون و ۷۴۲ هزار مشترک اجرایی کرده است.

وی، با اشاره به اینکه از ۱۰۷ شهراستان اصفهان در حال حاضر ۱۰۳ شهر آن گازرسانی شده و ۴ شهر دیگر از جمله خور، جندق، فرخی و انارک واقع در شرق استان در دست گازرسانی از طریق طرح CNG است، افزود: همچنین از ۱۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی تا کنون ۱۳۳۸ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مهندس علوی، از اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاه ملک از طریقCNG  )طرح مادر و دختر) خبر داد و گفت: در طرح گازرسانی به ۴ شهر کویری استان، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود و در نهایت از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

وی، بیان داشت:  عملیات گازرسانی به ۴ شهر شرقی استان، در حال آماده سازی برای بهره برداری از دهه مبارک  فجر سالجاری تا سه ماهه اول سال ۹۷  بوده و مقرر شده  در قالب یک  برنامه جامع،  افتتاحیه این پروژه ها  صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا