به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجتالاسلام و المسلمین هادی مشگدار در گفتوگویی اظهار داشت: اداره کل فرهنگی تبلیغی شعبه اصفهان از ماه مبارک رمضان سال گذشته، به منظور باز نشر فعالیت تبلیغی مبلغان، فراگیری و افزایش مخاطبان و رفع محدودیت زمانی بهره بردن از رهنمودهای مبلغان، ایدهای با عنوان «هر مبلغ یک رسانه» را کلید زد که با این ایده، مبلغان فعالیت تبلیغی خود را در پایگاههای مجازی منتشر میکنند، این طرح که ویژه ماه مبارک رمضان بود در دیگر مناسبها به ویژه ماه محرم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط موجود و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، مقابله با ویروس کرونا و ضرورت ماندن در خانه تا رفع این آفت و شکست کرونا و همچنین ضرورت تبلیغ معارف دین و تبیین معارف قرآن و اهلبیت علیهم السلام، بر آن شدیم با فراخوان مبلغان در عرصه تبلیغ مجازی، پویشی فراگیر در راستای تبلیغ دینی در فضای مجازی برگزار کنیم.
رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: تبلیغ امسال با رنگ و بوی متفاوت و کاملا مجازی انجام پذیرفت؛ به این صورت که هر مبلغ با تاسیس و راهاندازی یک کانال تبلیغی با عنوان پایگاه مجازی ثابت خود، فعالیت تبلیغی از جمله سخنرانی، بیان احکام، ترغیب و جهت دهی مردم به مسائل و مباحث اساسی دین و احیاء سنتها و تلاش در راستای تعمیق باور دینی عموم جامعه، رفع شبهات، ترویج فرهنگ قرآن و تشویق به ختم مجازی روزانه قرآن در بین کاربران، ایجاد روحیه امید و نشاط بین مردم، تبیین شعار سال (جهش تولید) را به شکل تولید فایل صوتی و تصویری، تولید متن (یادداشت)، عکس نوشته، پادکست و موشن گرافی و امثال آن متناسب با ماه مبارک رمضان و به صورت کلی با کانال داری جذاب، خلاقانه و غنای محتوای تبلیغی پیامرسان، تنوع در مطالب بارگزاری شده ادامه میدادند.
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان پس از آموزشهای مجازی لازم مبلغان، برای غنای بیشتر پایگاه مجازی ایشان به تولید محتوای تبلیغی در یک پایگاه مجزا با عنوان طاقچه (https://eitaa.com/taghcheh1399) و نرم افزار روز برگ (http://dte.bz/app) و برای جذابیت و تنوع بیشتر، مسابقاتی برای مخاطبان پایگاه مجازی ایشان با عنوان «همراه با قرآن کریم» برگزار کرد. در هر مرحله بالغ بر ۴ هزار نفر به سوال مسابقه پاسخ دادند، جمعاً ۴۰ هزار پاسخ از مخاطبین دریافت شد که ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز اینترنتی اهداء شد.
مشگدار خاطرنشان کرد: در این طرح حدود ۴۰۰ کانال تبلیغی توسط مبلغان برادر و خواهر تاسیس و اداره شد و در بین این تعداد در پایان ماه مبارک رمضان از ۶ کانال برتر با بیشترین مخاطب و ۳۰ کانال ارتقاء یافته از لحاظ کیفیت تولیدات صوتی و تصویری، افزایش مخاطب، تنوع در مطالب و کانال داری ویژه، تجلیل به عمل آمد.
وی با بیان اینکه عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به فضای مجازی در تعابیر مختلف ایشان واضح و مبرهن است، گفت: از جمله بیان همسانی اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی، دعوت نیروهای مؤمن و انقلابی به اندازه وسع و توان و هنر خود برای حضور در این میدان و استفاده از فرصت فوق العاده برای رساندن حرف درست به هزاران مستمعی که آنها را نمیشناسید و اطلاق میدان مبارزه به فضای مجازی که مانند دوران جنگ مسلحانه در آن مرد میخواهد نه انسان بیکار و … که همه ما را مکلف به توجه بیشتر به فضای مجازی میکند.