بزرگراه های استان اصفهان به آزادراه تبدیل می شوند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان حجت ا… غلامی مدیر کل راه وشهرسازی، از جمله برنامه های این اداره کل در سال ۹۵را تکمیل پروژه های نیمه تمام سال گذشته عنوان کرد که از مهمترین آنها پروژه باند دوم نایین – انارک ، باند دوم علویجه – پلیس راه ، باند دوم بادرود – کاشان و گلپایگان – موته عنوان کردکه برخی از آنها جزو پروژه های سفر ریاست محترم جمهوری است و لازم است تا پایان سال ۹۵ با توجه به اعتباراتی که تامین خواهد شد به بهره برداری برسند .
حجت ا… غلامی یکی از اهداف راه وشهرسازی استان را اتصال شهرستانها به مرکز استان از طریق احداث باند دوم اعلام کرد وگفت: از جمله برنامه های این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان، اتصال شهرستانها و استانهای مجاور با کلانشهر اصفهان به صورت دو بانده است که امیداست بخش عمده ای از این برنامه ها در سال جدید عملیاتی گردد .
وی از دیگر پروژه های مهم استان را تکمیل کنار گذر غرب اصفهان در سال جدید و عملیاتی نمودن آزادراه کنارگذر شرق نام برد و گفت : پروژه کنارگذر شرق اصفهان سالها بدلیل نبود اعتبارات لازم تعطیل بوده که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و با مشارکت صندوق بازنشستگی کشور امسال عملیاتی و بخش عمده ای از ترافیک شهری اصفهان به سمت جاده شیراز هدایت خواهد شد .
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به قانون تصویب شده در دی ماه سال ۹۴ گفت: با استناد به قانون مصوب شده سال گذشته ، به وزارت راه وشهرسازی مجوز داده شده که بتواند عملیات ایمنی وارتقای کیفی را در کلیه بزرگراهها با تبدیل شدن به آزادراه و با کمک بخش خصوصی افزایش دهد .
وی استان اصفهان را پیش قدم در این برنامه دانست و اظهار داشت: از جمله محورهایی که مستعد تبدیل شدن به آزادراه هستند محور دلیجان – میمه – اصفهان، اصفهان – شیراز، اصفهان – نایین و اصفهان – شهرکرد است که با احداث تقاطع های غیر همسطح و استفاده از حفاظ های بتنی و افزایش ایمنی تردد و استانداردهای مورد نظر به آزادراه تبدیل خواهند شد.
غلامی یکی از محاسن تبدیل شدن بزرگراه به آزادراه را ضمن افزایش ضریب ایمنی در تردد وسایل نقلیه، حذف این محورها از سرجمع اعتبارات دولتی دانست و در ادامه بیان داشت: با مشارکت بخش خصوصی بخش عمده ای از سرجمع اعتبارات دولتی ، ملی و استانی حذف و می توان این اعتبارات را به سایر راههای اصلی، شریانی وروستایی اختصاص داد .
غلامی اعلام داشت : در این راستا و با هدف تبدیل ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه به آزاد راه در استان این اداره کل آمادگی دارد با فراخوان اعلام شده از شرکتهایی که توان سرمایه گذاری در اینخصوص را دارند ثبت نام نماید .
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان کلیه اقدامات انجام شده را به منظور ارتقای کیفی جاده ها ، تامین ایمنی بیشتر در سفرها ، کاهش آمار تصادفات و رسیدن به سطح استانداردهای بین المللی نام برد وابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده بتوان شاهد سفری بی خطر برای رانندگان باشیم .
وی در خصوص شناسایی و رفع نقاط پرتصادف در جاده های استان اشاره ای به شیوه نامه جدید ابلاغی توسط وزارت راه وشهرسازی برای تشخیص نقاط پرتصادف کرد وگفت : با استناد به این شیوه نامه، ضرایب وپارامترهایی وجود دارد که لازم است بر اساس آنها نقاط پرتصادف شناسایی و رفع گردد کما اینکه میزان اعلام ضرایب به گونه ای است که بسیاری از نقاطی که جزو نقاط پرتصادف نبوده اند با این شرایط جزو نقاط پرتصادف محسوب شده ولازم است در راستای رفع آنها اقدام گردد.
غلامی در پاسخ به تعداد نقاط پر تصادف شناسایی شده در جاده های استان و اقدامات انجام شده تاکنون در زمینه رفع این موانع گفت: بیش از ۱۰۹ نقطه پرتصادف درشبکه راههای استان شناسایی شده که با انجام اقداماتی از قبیل اصلاح شیب طولی یا عرضی جاده، آشکار سازی ، اجرای روشنایی مسیر ، ایجاد حفاظ های بتنی و گاردریل و گاها تغییر مسیر می توان آنها را رفع نمود .