همایش بین المللی مدیریت فروش و بازاریابی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،رییس کمییون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت:بنگاههای اقتصادی ایران در دوران پساتحریم با چالش های تامین مالی و کمبود تقاضا روبرویند و برای حل این چالش ها باید از آخرین دستاوردهای دانش فروش و بازاریابی بین المللی بهره برد.
وی دغدغه اصلی بنگاههای تولیدی و تجاری را کمبود نیروی حرفه ایی در حوزه فروش و بازاریابی بین المللی برشمرد و گفت:تحریم های اقتصادی طی یک دهه اخیر باعث دور مانده بنگاههای اقتصادی از بازارهای بین الملل شده است .
گیبسون : ارتباطات یکی از مهمترین پایه های تجارت بین المللی است
«بیل گیبسون»Bill Gibsonمشاور و مدرس حوزه بازاریابی و فروش در این همایش ارتباطات را یکی از مهمترین پایه های تجارت در عرصه بین المللی دانست و گفت:شبکه های اجتماعی نقش مهمی در برقراری ارتباطات بنگاههای اقتصادی با مشتریان خود دارند.
وی با اشاره به اینکه تجار و بازرگانان ایرانی بهتر از سایر کشورها توانستند در عرصه بین المللی فعالیت کنند ،افزود:بازرگانان ایرانی طی سالهای گذشته با خودکفایی در تامین نیازهای خود توانستنددر تجارت داخلی موفق عمل کنند.
وی تجارت در دنیای امروز را شخصی توصیف کرد و گفت:تکنولوژی های ارتباطی بویژه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در شخصی شدن تجارت دارند و از این رو هر فرد در منزل خود می تواند یک بنگاه اقتصادی برپا کند .
نویسنده کتاب رشد کسب و کار در هر اقتصادی ، دسته بندی مشتریان به سه سطح A ,B , C را به فعالان اقتصادی پیشنهاد کرد و گفت:استفاده از استراتژی نگهداری مشتریان و همچنین ارتقا مشتریان از سطح پایین به بالا از رویکردهای مهم بنگاههای اقتصادی در حوزه فروش و بازاریابی باید باشد .
گیبسون تسلیم نشدن مدیران فروش و بازاریابی را عامل مهم افزایش تعداد مشتریان و سطح فروش برشمرد و گفت:مدیران فروش نباید زود تسلیم شوند بلکه با پرورش و نگهداری مشتریان می توانند فروش بنگاه خود را افزایش دهند.
مشاور فروش شرکت های خودروسازی BMW و TOYOTA ،جذب ،آزمون ،پرورش ،اعتماد و نگهداری را پنج مرحله استراتژی ارتباطی یک بنگاه اقتصادی موفق دانست و گفت:آشنایی با فرهنگ مشتریان از دیگر الزامات مورد نیاز برای هر بنگاه اقتصادی است .
گیبسون خطاب به فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت:متفاوت بودن خود را در محصول و معرفی آن نشان دهید تا بتوانید در بازارهای بین المللی حضور دایم داشته باشید.
وی تمرکز بر روی مشتری و تماس های مکرر با وی را از جمله راهکارهای افزایش فروش بنگاهها برشمرد و گفت:هر چند وقت یکبار با مشتریان تماس بگیرید و برای آنان اهمیت ویژه ای قایل شوید.
گیبسون برگزاری نشست های همراه با صبحانه و عصرانه با مشتریان را یکی از راههای نزدیک شدن به مشتریان بالقوه برشمرد و گفت: آشنایی با علایق مشتریان از جمله سرگرمی های وی می تواند برای ارتباط نزدیک تر با وی موثر باشد .
استویان: ۷۰ درصد فروش در گوش دادن به صدای مشتری است
«تام استویان» Tom Stoyanاستاد بازاریابی و فروش دانشگاه کانادا در این همایش خواستار گوش دادن مدیران ارشد ،فروش و بازاریابی بنگاههای اقتصادی به مشتریان و خواست هایشان شد و گفت:گوش دادن به صدای مشتری باعث دریافت اطلاعات رایگان از بازار است و با ایجاد چنین فضایی می توانید بانک اطلاعات از نظرات و خواست های مشتریان جمع اوری کنید.
نویسنده کتاب ۱۰۱ ایده برای فروش بیشتر ، شکست عمده بنگاه های اقتصادی را نتیجه اعمال اشتباه کارکنان و مدیران فروش و جمع آوری اطلاعات علمی به درد نخور از بازار دانست .
استویان تغییر در شیوه فروش را یکی از راههای موفقیت آمیز بنگاههای پیشرو برشمرد و گفت:اغلب بنگاهها فعالیت خود را از روی عادت انجام می دهند و مغز آنان بر اساس عادت ،راه کوتاه تر را انتخاب می کند و به راه های جدید و متفاوت فکر نمی کند .
مشاور شرکت جنرال الکتریک و IBM فروش را کمک به دیگران برای تصمیم خرید تعریف کرد و گفت:فروشندگان در تصمیم گیری خرید بایستی به خریداران کمک کنند .