تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری یک میلیون و ۲۱۰ هزار یورویی از یک بانک/برداشت ۴۰ میلیون ریالی از حساب مدیر شرکت/توقیف وانت مزدا با ۱۵۰ کیلو تریاک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی” ، اظهار داشت: در پی دریافت حکم جلب زنی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری ارزی از یکی از بانک های استان موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد زنی با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود اقدام به تاسیس یک شرکت تجاری کرده و با وانمود کردن اختیارات واهی و غیر واقعی ، تخصص در زمینه فعالیت های بازرگانی و داشتن قدرت و توان مالی جهت انجام پروژه های اقتصادی و واردات و صادرات از یکی از بانک های استان ، تقاضای گشایش اعتبارLC و درخواست ثبت سفارش به مبلغ یک میلیون و ۲۱۰ هزار یورو کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در ادامه متهم علی رغم تعهد به پرداخت وجه اسناد ارزی در هنگام وارد کردن کالا متواری می شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این فرد به اتهام مشارکت در کلاهبرداری ارزی ، جعل و استفاده از اوراق مجعول به ۴ سال حبس و رد مبلغ یک میلیون و ۲۱۰ هزار یورو و همچنین پرداخت جزای نقدی به همان میزان معادل ۴۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال محکوم می شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه دستگیری متهم با توجه به تغییر مکان های سکونتش به کندی پیش می رفت افزود: سرانجام با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات علمی و تخصصی مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرق استان تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی با مجرمان و مخلان نظام اقتصادی کشور گفت: افرادی که به قصد کسب سود و منافع شخصی باعث ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور و برهم زدن امنیت مردم می شوند مطمئن باشند که فعالیت مجرمانه آنان از دید پلیس پنهان نمی ماند و در سریع ترین زمان ممکن دستگیر و تحویل قانون خواهند شد.#

 

برداشت ۴۰ میلیون ریالی از حساب مدیر شرکت

گروه استان ها_اصفهان_ فردی که در فضای مجازی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مدیر شرکت خود کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب به نحوی که مالباخته هیچ گونه اطلاعی از نحوه برداشت این مبلغ ندارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با ثبت اظهارات شاکی و بررسی حساب بانکی مشخص شد برداشت از حساب به روش خرید اینترنتی توسط حسابدار شرکت وی صورت گرفته که با انجام تحقیقات تخصصی و هماهنگى با مقام قضائی متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم در فرصت مناسبی کارت عابر بانک کارفرمای خود را برداشته و با در اختیار داشتن رمز اول کارت، رمز اینترنتی آن را فعال و اقدام به خرید اینترنتی می کرده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: امروزه قفل ها و گاوصندوق های غول پیکر جای خود را به رمزها داده اند، این رمزها همان گونه که بسیار ساده قابل استفاده می باشند می توانند خطرناک و مشکل ساز شوند به گونه ای که تنها با افشا شدن یک رمز موجودی حساب فردی به طور کامل برداشت می شود.

وی از شهروندان خواست ، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

توقیف وانت مزدا با ۱۵۰ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک وانت مزدا در شهرستان “خورو بیابانک” خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از سوداگران مرگ قصد دارند مواد افیونی از شرق کشور به استان اصفهان منتقل کنند ،بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: یک گروه از مأموران مجرب پس از هماهنگی با مقام قضائی به شهرستان “خور و بیابانک” اعزام و خودروی وانت مزدا متعلق به سوداگران مرگ را در یکی از محورهای عبوری شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده وانت مزدا به دستور ایست مأموران توجهی نکرد و متواری شد بیان داشت : در یک عملیات ضربتی و سنجیده خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد .

سرهنگ حسینی با بیان اینکه ، سوداگران مرگ با استفاده از تاریکی شب و موقعیت جغرافیایی منطقه فرار را بر قرار ترجیح دادند، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.#

ریشه ۲۰۰۰ساله حجاب در ایران

گروه اجتماعی – تحقیقات گسترده مورخان و باستانشناسان نشان می دهد که زنان ایران زمین از ۲هزار سال پیش به حجاب و پوشش تمایل وافری داشته و هیچ گاه بدون حجاب در انظار عمومی ظاهر نمی شدند.

پیشینیه حجاب در ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام سیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. نگاهی به تاریخ این سرزمین و بررسی آثار بجا مانده از گذشتگان همچون سنگ نوشته ها و نقاشی های برجسته و حکاکی های بر روی سنگ نشان می دهد که زنان این مرز و بوم همواره دارای یک پوشش کامل بوده و هیچگاه بدون حجاب و پوشش در کنار مردان حاضر نمی شدند.

جیمز لیور از مورخان و شرق شناسان می گوید: در نقش برجسته هایی که در نینوا یافت شده است چهره زن ها به ندرت دیده می شود در حالی که لباس مردان فروان به چشم می خورد، به موجب قانونی که ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد وضع شده بود زنان شوهر دار در انظار عمومی نقاب به چهره داشتند، تن پوش آنان آزاد مانند تن پوش مصری ها، آشوری ها، رومی ها و یونانی ها نشانه ای از بزرگی و تمدن در آن دوران است.

ویل دورانت در جلد دوم کتاب تاریخ تمدن می نویسد: تجلیات پوشش در میان زنان ایرانی چنان چشمگیر است که برخی تمدن نگاران و اندیشمندان، ایران را منبع اصلی ترویج حجاب معرفی می کنند.

در دوران هخامنشیان در زمان داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع، جز در تخت روان و روپوش دار از خانه بیرون نمی آمدند . استرابون می نویسد: ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه باشد آن را بی شرمی می دانند و همیشه لباس بلند ( تا ساق) می پوشند.

در دوران اشکانیان زنان اشکانی علاوه بر استفاده از شلوارهای چین دار و پیراهن های دراپه دار و بلند در پوشش سر و استفاده از چادر نیز بسیار پیشرفته تر از زنان هخامنشی بودند، و کلاه عمامه وار آنان تقریباً بیشتر موهای آنها را می پوشاند.

در دوران ساسانیان چادر برای زنان ساسانی از عناصر مهم پوشش تن و سر بوده است. شنل نیز از عناصر مهم پوشاک زنان ساسانی از نظر اجتماعی بود که شبیه چادر است و ما آن را بر دوش آناهیتا ( الهه ایرانی ) به عنوان یک مقام والا در طاق بستان مشاهده کرده ایم، بلندی دامن پیراهن ها نیز به قدری بود که مانع دیدن کفش می شد.

از ابتدای اسلام تا دوران صفویان، پوشش ساسانی حفظ شده بود علاوه بر آن مقنعه و چادر از عناصر اصلی و مهم پوشش زن در خارج از خانه در این دوران بوده است. کلاویخو در سفرنامه اش می نویسد: زن های شهری معمولاً روی پوشیده اند و چادر سفید داشته اند و نقاب سیاه، چادر که سرتاسر بدن را می پوشاند، معمولاً سیاه رنگ بود و همراه با آن در جلوی صورت خود از روبند نیز استفاده می کردند.

دوران صفویان، افشاریان و زندیان

پوشش زنان در این دوران ها به چند نوع تقسیم می شود:

۱-پوشش اندرونی: زن ها در خلوت حرم، تن پوش های تنگ با یقه باز و بی آستین (دکولته ) و چین دار که از زیر آستین های بلند دیده می شد، به تن می کردند.

۲-پوشش بیرون از خانه: اولئارئوس می نویسد : زنان ایرانی آنگاه که آهنگ بیرون رفتن از خانه می کنند با چادر سفید سراسر اندام خود را از سر تا پا می پوشانند و رویشان را چنان زیر نقاب پنهان می دارند که جز مردمک چشمشان چیزی دیده نمی شود.

زنان بزرگان و رجال کشور بسیار کم از خانه بیرون می آمدند و زنان دیگر نیز مگر به حکم ضرورت بیرون نمی آمدند.

در دوران قاجاریه

رنه آلمانی در سفرنامه خود می نویسد: زن ایرانی وقتی می خواهد از خانه خارج شود باید چادر سر کند. به طور کلی پوشش اصلی زنان دوران قاجاریه در خارج از خنه چادر بود و علاوه بر آن صورت خود را نیز با روبند می پوشاندند.

همزمان با مسافرت ناصر الدین شاه به فرنگ و دیدن لباس های چسبان فرنگیان در آن دوران سوغاتی شاه از سفر غرب جز برهنگی زنان چیزی نبود.

دوران معاصر دوران در غربت رفتن حیا، عفت ، عفاف و حجاب است که از زمان پهلوی آغاز شد و هنوز پس لرزه های کشف حجاب رضاخانی را می توان احساس کرد.

دوران انقلاب اسلامی ایران را باید بازگشت زن به جایگاه واقعی خویش و بازنگری در فرهنگ برهنگی دانست جایگاهی که امروزه با فیلم های ماهواره ای، ورود قارچ گونه لباس های غیر متعارف و مبتذل و نمایش آرایش های غلیظ زنان جوان در فضای مجازی دچار خدشه شده و باید این فرهنگ اصیل ایرانی را به تمام دختران نوپا و جوان نشان داد و اعلام کرد که فرهنگ عفاف و حجاب حتی قبل از اینکه ازطریق دین اسلام به ما امر شده باشد توسط نخستین ساکنان سرزمین ایران رعایت می شده است و ما نباید فرهنگ اصیل و تمدن بزرگ خود را با فرهنگ منحط غربی تعویض نماییم.

سخن پایانی

باید به خاطر داشته باشیم که کشورهای استعمارگر همواره به دنبال سلطه بر کشور های دیگر بودند و اینک که نمی توانند بر خاک ما تسلط داشته باشند می خواهند با حربه های خود بر فرهنگ و اصالت ایرانی ما سلطه پیدا کنند و وقتی کشوری بی فرهنگ و بی هویت شد و به تمام حرکات، سکنات و شیوه زندگی آنان را مو به مو اجرا کرد دیگر می شود تکه ای از خاک آنان، بله غربی ها به صورت روش های نرم به دنبال به سلطه در آوردن ما هستند و متاسفانه جوانان ما از این نکته پراهمیت غافلند.

امروز وقتی زن ایرانی با حجاب اسلامی در میدان ورزشی جهانی المپیک حاضر می شود بیش از همه این غربی ها و دولت های استعمارگر هستند که درمی یابند در عملی کردن نقشه های خود و در جنگ نرم علیه ملت بزرگ ایران شکست خورده اند. اینک زمان آن رسیده که زنان این مرز و بوم هوشیاری خود را بیشتر حفظ کرده و با حفظ حجاب ، عفاف و متانت و وقارشان در برابر مردان بزرگی خود را به رخ بکشند و نشان دهند که حافظ یک میراث ۲۰۰۰ ساله هستند.

بیایید صادر کننده فرهنگ، اصالت و هویت، عفت، وقار و متانت و بزرگی خود باشیم، بیایید صادرکننده پوشش های اصیل و مختص فرهنگ ایرانی به جهانیان باشیم نه وارد کننده لباس های منحط غربی و نه وارد کننده فرهنگ بی بندو باری و ولنگاری، برهنگی که منجر به فساد و تباهی برای زنان و مردان می شود.

سرهنگ جهانگی کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا