اخبار استان ها

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می‌شود.

وی افزود: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی، بارش‌ها را تشدید کند، خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و ورزقان با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرم‌ترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: دمای فعلی تبریز (۱۰ و ۱۵ دقیقه) ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا