اخبار استان ها

۵۷ درصد از مسکن‌های روستای زنجان مقاوم‌سازی شد

رضا خواجه‌ای در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تاکنون ۵۷ درصد مقاوم‌سازی شده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ شاهد مقاوم‌سازی همه واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان باشیم.

وی اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستاییان امری مهم و ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی کشور در سال‌جاری رتبه برتر را کسب کرد؛ افزود: در این راستا ۹ هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند که دو هزار و ۵۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی با شرایط پرداخت این تسهیلات گفت: تمام متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

خواجه‌ای گفت: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا